Hoi,
De grote op de achtergrond komt uit de volle grond en staat tijdelijk in die pot met wat potgrond om de wortels te beschermen tegen uitdroging, en om hem recht te houden

in het voorjaar gaat hij weer op zijn plekje in volle grond.
65 liter is zeker ruim genoeg, mischien zelfs wat ruim voor het 2e jaar afhanklijk hoe groot de kluit/plant op dit moment juist is?
Mijn persoonlijke ervaring is dat zolang de plant in pot groeit het beter is om te zorgen dat hij met een flink doorwortelde krappe pot zo de winterstalling inkan, die trekt hij vlug genoeg droog en zo heb je na de winter veel minder uitgedroogde/afgestorven wortels waardoor de plant veel sneller op topsnelheid komt in het voorjaar. In de late zomer/najaar trekt hij de grond dan wel nogal vlug droog maar dat geeft niets en is juist handig later.
Als de plant in volle grond wordt opgekweekt dan moet je de wortels in het najaar wel beschadigen, maar je merkt dan ook dat ze in het voorjaar weer even tijd nodig hebben om dan wortels aan te maken.
hier zie je een tweedejaars in een 65liter pot in het voorjaar 2013(enkele bladeren gegroeid) ik vind dit het maximum. Als je plant een stuk kleiner is zou ik zeker een kleinere pot nemen. Ook een voordeel van niet te snel te groot nemen is dat je hem een jaartje langer op een normale manier kunt verpotten zonder de wortels te moeten snoeien ofzo omdat de pot niet meer hanteerbaar is/ binnenkan

Hier dezelfde plant begin augustus 2013
En dezelfde plant in zijn derde jaar (vorig jaar dus) in de 90 liter kuip.

als je er een jaartje langer over doet (minder vlug zo groot verpotten) zal de plant nog een stukje groter zijn in de 90liter pot. Een foto van mijn grootste exemplaar toen hij nog in de 90liter pot stond in 2011: