Hoi, de plannen voor de D.antarctica zijn goed, ik weet niet hoe de C.medullaris gestaan heeft, volle zon gehad of niet, is de stam nu kaal of zit er nog blad aan?
In principe kan een C.medullaris zon aan, mits de kluit en stam altijd vochtig blijven, wel is het zo dat de veren minder groot worden in de volle zon , alle oude veren van een ander jaar zullen verbranden als ze nu in de volle zon komen te staan [dat gebeurd hier ook ] omdat hij te hoog wordt en boven het schaduw doek uitkomt.
Om je vraag te beantwoorden omtrent de pot te laten verzinken in de volle grond dat kan, je zult wel een kuip moeten zoeken die geen drainage gaten van onder heeft, als dat wel zo is krijg je de kuip niet meer bovengronds omdat de wortels de grond in groeien en zou je iedere keer een enorme klus hebben deze uit te graven! Beter is een geslote kuip te kiesen [ b.v. een hoge metselkuip] waar je aan de zijkanten grote gaten in boord vanaf 20 cm van de bodem dan kunnen de wortels daar uitgroeien en kun je met een steekschop de wortels afsteken als die weer naar binnen moet, ik heb een exemplaar zo'n 6 jaar groot gebracht in de volle zon, en dat ging goed, maar zoals gezegd de kroon blijft kleiner en je moet het goed vochtig houden, hier een aantal foto's ik had mijn pot in een grote container staan 80x80x80 cm,

Groetjes Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC