Lijkt mij eerder een kwestie van héél erg veel geld investeren om zodoende twee volwassen palmen te laten planten, die vervolgens na enkele jaren (worteltechnisch) in staat zouden kunnen zijn om een hangmat (+ het gewicht van een persoon) te kunnen dragen. Gedurende de tijd dat de wortels moeten aarden, hebben ze dan ook nog de juiste verzorging en winterbescherming nodig, anders is de investering voor niets geweest.
Optie 2. Plant zelf 2 palmen (kleinere en goedkopere exemplaren), vervolgens 30 jaar goede verzorging en juiste overwintering, met andere woorden heel erg veel (tè veel??) geluk en geduld.
Klinkt misschien allemaal een beetje cynisch, maar ik bedoel het meer vanuit een realistisch standpunt. Ik denk dat het normaliter amper mogelijk is om in de lage landen als particulier in je tuintje 2 volwassen palmen te hebben staan waar je daadwerkelijk zulke krachten op kunt loslaten. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar dat zal dan eerder een enkele uitzondering zijn.
Veel makkelijker is het om de hangmat aan een constructie te hangen, paal, muur, inheemse bomen en dan vervolgens je tuin voor de rest een exotisch uiterlijk te geven voor het "exotisch hangmat gevoel"

Vr. groet, Patrick