dode plumeria loopt uit?

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

dode plumeria loopt uit?

Berichtdoor thijsschetters op 13 maart 2015 10:45

Hallo allemaal,

Afgelopen najaar heb ik mijn plumeria te lang buiten laten staan, resultaat: dood. Toch maar blijven verzorgen, en nu viel me iets vreemd op. Op 2 plaatsen is er een klein plantje bovengekomen. Een stengeltje met 2 blaadjes. Zou zomaar onkruid kunnen zijn hoor, maar het vreemde vind ik dat het best donkere blaadjes heeft met duidelijke lichte nerven.

Kan een plumeria opnieuw vanuit de wortels uitlopen? De grond is nooit bevroren geweest ofzo, de plant is alleen door nachtvorst overleden.
thijsschetters

1 bedankjes

Re: dode plumeria loopt uit?

Berichtdoor iwanito op 13 maart 2015 11:07

Ik zal je nog eens wat geven ouwe... :mrgreen:
iwanito

23 bedankjes

Berichtdoor thijsschetters op 13 maart 2015 11:19

Ik ben er nota bene elke dag naar gaan kijken. :oops: Ik had begrepen als verzorging: Wachten tot de bladeren afvallen, kale stengel relatief droog en donker opslaan. Bij mij bleef hij tijden vol in blad, en in 1 keer was het helemaal afgelopen.

Mocht hij inderdaad opnieuw uitlopen of mocht ik een nieuwe aanschaffen, ga ik hem gewoon met blad en al licht maar koel overwinteren.
thijsschetters

1 bedankjes

Berichtdoor thijsschetters op 19 mei 2015 11:01

Even ter informatie voor anderen. Ja het is mogelijk! Dus laat je je plumeria iets te lang buiten staan, en is je plant dood, blijf het netjes verzorgen. Bij mij is er op 2 plaatsen een nieuwe plumeria uitgelopen.
thijsschetters

1 bedankjes

Berichtdoor PalmPat op 19 mei 2015 11:25

Zal ie toch niet helemaal dood zijn geweest ;)
Vr. groet, Patrick
PalmPat

38 bedankjes

Berichtdoor iwanito op 19 mei 2015 11:56

And now we do the dance of joy! :mrgreen: Leuk om te horen dat ie het gered heeft.
Interessant: http://homeguides.sfgate.com/prune-plum ... 22031.html
iwanito

23 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?