Musella Lasiocarpa wil maar niet starten met groei.

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Musella Lasiocarpa wil maar niet starten met groei.

Berichtdoor jeff op 14 maart 2015 13:32

Een aantal jaar geleden had ik een musella gekocht en die is gaan bloeien, er zaten heel veel pups om heen. Nadat de moeder plant na haast EEN JAAR! Was uitgebloeid heb ik de pups af gestoken en opnieuw opgepot. De planten hebben alleen maar buiten gestaan. Dus ze zijn goed te overwinteren buiten mits ze niet te nat staan! En als eenmaal de groei er goed in zit groeien ze hard! Dus ik zou zeggen zet ze swinters in een schuur of laat ze buiten staan :thumb_up:
jeff

0 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 14 maart 2015 22:57

De mijna staat voor de 2 de Winter op rij buiten met vliesdoek en geisoleerd met siergras hoop dar hij het dit jaar ook terug dort hoop op een bloem gaat zen 3 de zomer tegemoet grtz
Bryan*75

17 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 14 maart 2015 23:32

De exemplaren die jullie op de foto's laten zien zijn allemaal 100% gezond.
Ik vraag me wel af waarom je eerst liters water gaat toevoegen en dan de volgende dag hier komt vragen of je er wel goed aan gedaan hebt. Je had er slimmer aan gedaan om dan eerst even hier om raad te vragen.
Uit inmiddels jaren ervaring met dit soort kan ik je vertellen dat voor mij de beste overwintering in de vorstvrije garage gebeurt. Alleen bij strenge vorst (wat is dat eigenlijk tegenwoordig?) wordt er bijgestookt om de boel vorstvrij te houden maar meestal zakt de temp tot minimaal +2 en daarbij gedraagt ie zich al jaren prima. Gewoon uitgraven en in een hoek van je garage zetten. Evt in een kuip zodat er geen zand afvalt. In de lente begint ie vanzelf blad te geven waarna je mag beginnen met bewateren, niet eerder.
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor davea op 26 maart 2015 23:27

dat was nou net het onzekere deel.
Pas als hij blad geeft, water geven.

een jonge plant in het midden van de kuip, begint nu aan zijn derde blad. Een van de grotere scheuten, daarbij stak het nieuwe blad uit de top van e stam. Dat stukje is 6cm. Evhter blijft hij nu op 6 cm steken, sinds 1,5 week.

Ik ben begonnen met water geven en kort daarna begon de jonge scheut aan zijn eerste blad, maar waarom blijft de rest achter en staakt het blad van de grote scheut? kennelijk is het voor de jongste scheut, tijd om aan de groei te beginnen.

de stam begint ook verder te verdrogen. De oude BUITENSTE bladeren die de stam vormen verdrigen tit aan de grond zodat je hem kan wegtrekken. Uiteindelijk hou je geen stam over, dus hij mag mu wel vaart gaan maken. Overigens ging het verdrogen, in het hartje van de winter en 24/7 centrale verwarming, langzamer dan nu zonder verwarming.
It may take years, it may take hours.
But sooner or later, we all push up flowers.
davea

2 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers