Lieven schreef:Geef ook even mee hoe de onderkant van de stengels zich gedragen,
knobbeltjes onderaan, zig-zag groei, mooi recht?
Zo kan er meestal een gedeelte uitgesloten worden.
Mvg
Deze soort schiet recht omhoog, de hoogste stengels worden zo'n 2,5 / 3 cm in doorsnede en bereiken een hoogte van +/- 6 m. De bamboe is in zijn geheel groen, dus stengels, twijgjes en bladeren. Alleen in het voorjaar "vervelt" ie ontzettend en komen er bakken met puin van de stengels (als de twijgjes zich ontvouwen van de stengels)
Heb tussen de buien door nog maar even een paar close-up foto's geschoten, misschien dat dat nog het een en ander wat duidelijker maakt..

@Sub T
Dat alles had ik ooit eerder moeten weten!

Gelukkig staan ze wel ingesloten door een terras en een betonnen pad aan de achterzijde, maar ja... daar waar ze kunnen en dus niet ingesloten staan, daar lopen ze inmiddels vrij door. Voorlopig hou ik ze nog wel even in toom met de spade, uiteindelijk ben ik van plan om het hek aan de achterzijde van mijn tuin (daar waar beide baboe soorten groeien) te vernieuwen, wellicht dat ik dan ook de bamboe uitsteek en her-plant en dan idd gelijk wel met een rhizoombegrenzer.
Vr. groet, Patrick