Statusupdate:
We hebben nu een gezamenlijke bestelling van 481,5 USD.
Hieronder de deelnemers en hun aandeel in de bestelling:
Kai 31%
Jeroen B. 7%
Esther W. 9%
Henri 16%
Peter W. 3%
Verena 13%
Luc 7%
Marjanne 5%
Fons 2%
Marian 7%
Naar verwachting komen er nog een aantal deelnemers bij, waarmee bovenstaande percentages nog een beetje zullen dalen.
Het wel leuk om te zien dat iedereen toch weer hele andere dingen besteld.
Nog een keer voor de goede orde: als je meedoet, zijn dit dus ook de percentages van de totale kosten die nodig zijn om het pakket in goede orde hier te krijgen (verzendkosten, phyto certificaat, douane belasting, whatever) die je meebetaald.
Die kosten weten we pas nadat het pakket is opgestuurd. Zodra ik hier iets over te weten kom, meld ik dat meteen in deze thread zodat we allemaal weten waar we aan toe zijn.
In geval van douanekosten weet ik het pas op het moment dat het pakket wordt afgeleverd.
Die douanekosten schiet ik dan voor en bereken de percentages vervolgens door aan de deelnemers.
Eind van deze maand laat ik zeggen zaterdag de 25e zal ik met alle deelnemers contact opnemen via pb en vertellen op welk rekeningnummer het bedrag voor de planten overgemaakt kan worden (excl verzendkosten dus). Ik heb hier een aparte rekening voor geopend.
Als alles op de rekening staat (Hopelijk gaat dat een beetje vlot, maar dat hangt van eenieder een beetje af), ga ik over tot bestellen.
Zodra ik duidelijkheid heb over de verzend- en certificaatkosten neem ik weer contact met jullie op en laat weten hoe hoog ieders deel van deze kosten is.
Oh ja, willen alle mensen die me gevraagd hebben hun planten op te sturen, mij hun adresgegeven pb-en? Dan hoef ik daar op het moment supreme niet meer om te vragen, ik ga het namelijk al druk genoeg hebben met het verdelen van de buit en inpakken en afhaalafspraken maken denk ik.
Verder had ik nog een leuk ideetje, maar weet niet zeker hoe goed dit realiseerbaar is:
Optie 1:
Als ik duidelijkheid heb over de afleverdatum van het pakket, wil ik iedereen die dat wil en kan de kans geven om aanwezig te zijn bij het uitpakken van de kadootjes.
Zie het als een soort van forumbijeenkomst, kan ook nog wel een fles opengetrokken worden als men daar zin in heeft.
Optie 2:
Ik heb een goede connectie met een professionele plantenkweker en kan vragen of we gebruik mogen maken van zijn faciliteiten (kas, potten, palmengrond, oppottafel, enz) om onze plantjes op te potten en een soort van boeren-kasfeestje er van te maken.

Ik denk wel dat daar dan een gepaste vergoeding (voor potjes en grond enzo) tegenover moet staan, maar ik kán het vragen.
Anyways, een hoop informatie, maar ik hoop dat iedereen nog steeds net zo verheugd is als ik om deze bestelling te doen!
Groeten!