Sikkimensis sick

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Sikkimensis sick

Berichtdoor Jane op 28 apr 2015 15:48

Deze was goed de winter doorgekomen en meer dan 2 meter incl. pot, maar excl. blad. Toen ik hem buiten zette, ben ik gaan schenken. Hij vertoonde toen iets minder rotting en die delen heb ik eraf gepeuterd. Nu ik hem 2 dagen geleden in de volle grond heb geplaatst, kwam ik tot de ontdekking, dat er onder in de pot een laag water is blijven staan doordat ik onbewust een dubbele pot heb gebruikt, waarvan de gaten elkaar overlapten... :? Het wortelgestel is ronduit karig, maar wel wittig.
Valt hier nog eer aan te behalen? En moet ik alle rotte delen wegsnijden? De kern is nog goed. Eigenlijk hoop ik stiekem, dat de buitenste schil met dit weer vanzelf wel uitdroogt? De nachten zijn nog frisjes, dus strippen totdat ie helemaal groen is, vind ik nog wat eng. Wat is nu wijsheid?

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Dina.

Ik heb me in laten palmen
Jane

44 bedankjes

Re: Sikkimensis sick

Berichtdoor p e t e r op 28 apr 2015 17:23

Ziet er niet zo slecht uit hoor.

Gewoon afwachten, komt wel goed.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 28 apr 2015 21:21

ja in de lente uit de winterstalling zien ze er meestal niet op zijn mooist uit, maar gezien de omstandigheden ziet het er toch levendig uit, zou niet te veel weg halen, zeker niet van de stam, laat het zitten, als de groei straks echt op gang gaat komen, werpt hij het vanzelf af, en vormt er van binnen uit weer een mooie stam, hij staat al mooi in volle grond, nu nog warm weer, en dan knallen :thumb_up: m,v,g, paul
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor Jane op 29 apr 2015 09:26

Ok, dank jullie. Dan laat ik hem zo staan. Het mag nu toch wel wat warmer worden.
Groetjes Dina.

Ik heb me in laten palmen
Jane

44 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?