Palm wil niet groeien

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Palm wil niet groeien

Berichtdoor beninho op 07 mei 2015 19:31

Hallo allemaal,

In de zomer van 2012 hebben we een Trachycarpus fortunei in pot gekocht, we hadden nog geen mooie pot en hierdoor heeft de palm tot de lente van 2013 in de pot van de kwekerij gestaan. Die winter van 2012/2013 was erg koud en duurder erg lang. De palmtakken waren in de lente van 2013 helemaal droog, dus gesnoeid en in de juiste pot met palmgrond gezet. Hij kwam weer, maar de takken gingen evenzosnel weer af. Elke keer als we gingen snoeien kwamen er wel weer nieuwe taken, maar die groei stopte dan al snel weer.

Na anderhalf jaar bleek de palm ook niet goed geworteld te zijn, hierop hbben we de palm in 2014, augustus, als last resort in de tuin gezet. Verkleurde takken afgeknipt en palmbooster gegeven tot eind september.

Nu is het mei en heeft de palm volgens mij wel aardig geworteld, want hij staat super stevig in de grond, maar hij groeit nog steeds niet. Sinds eind maart ben ik weer begonnen met eens per 2/3 weken palmbooster te geven.

Zie de plaatjes --> zo ziet de palm er al uit sinds oktober vorig jaar.. wat te doen?

Afbeelding
Afbeelding
beninho

0 bedankjes

Re: Palm wil niet groeien

Berichtdoor erna op 07 mei 2015 21:37

hallo,

:welkom: op het forum en veel lees-en schrijfplezier.

De trachycarpus kan een hele tijd stilstaan. Hij maakt dan ondergronds wortels aan. Dat kan gemakkelijk een jaar duren, dus ik zie niet echt een probleem.
Je kan alleen maar geduld hebben, persoonlijk zou ik hem geen palmbooster meer geven, gewoon gerust laten. Vergeet ook niet dat je hem pas in het najaar geplant hebt. Bij een volgende aanplant liefst in het voorjaar planten, zodat de plant de ganse zomer kan wortelen. Een geluk dat we een zachte winter hadden.
Nog veel succes !

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Re: Palm wil niet groeien

Berichtdoor beninho op 09 mei 2015 01:13

Hallo Erna,

Bedankt voor je antwoord :) foto's zijn recent, toch staat de palm al in die status vanaf ongeveer september. Maar hij is inderdaad nog wel mooi groen :)

Ik hoop dat je gelijk hebt - en dat we in de loop van de zomer groei gaan zien!

Groetjes!
beninho

0 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?