Miniruildag + uitstap in de Meise (Brussel) op 30 Mei

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: Miniruildag + uitstap in de Meise (Brussel) op 30 Mei

Berichtdoor Texeltje op 22 mei 2015 17:29

hier even een plattegrond van de benedenverdieping van het kasteel voor de duidelijkheid:
nr 3 is de Salon de Beauffort. Nummer 1 is de wapenzaal waar ook 3 stands staan.

Nummer 4 is het plein waar de overige stands staan
Bijlagen
bouchoutcastle-floor-plan-0.jpg
bouchoutcastle-floor-plan-0.jpg (40.94 KiB) 4220 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door Texeltje op 22 mei 2015 17:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Texeltje
Bedrijven

8 bedankjes

Berichtdoor Texeltje op 22 mei 2015 17:30

1e verdieping is nummer 6 de conferentiezaal waar de presentaties worden gehouden...er is een lift voor minder validen...
Bijlagen
bouchoutcastle-floor-plan-2.jpg
bouchoutcastle-floor-plan-2.jpg (40.29 KiB) 4220 keer bekeken
Texeltje
Bedrijven

8 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 22 mei 2015 17:56

Zo is het duidelijk Esther :thumb_up:

Hallo Palmvrienden, hier nogmaals voor diegene die een plant of meerdere bij mij gereserveerd hebben weet ik nu waar deze gestald kunnen worden, >Salon de Beauffort< "in het Kasteel.".. daar kunnen ze koel gezet worden, er is geen toezicht dus op eigen risico :!: Ik zorg dat ik er om 9.00 uur ben.

Groetjes Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor Texeltje op 23 mei 2015 11:32

Volgende week zaterdag is het zover......
De standhouders hebben een heel mooi aanbod van planten. Veel verschillende voor ieder wat wils...Bekijk de website van de standhouders voor meer informatie.
Alkemade Bulbes a Fleurs , http://www.alkemade-bulbes.fr
Palmenenexoten, http://www.palmenexoten.webnode.nl
Zadengigant Bram Verheulen, http://www.zadengigant.nl
Paul Shirley Succulents, http://www.paulshirleysucculents.nl
Kwekerij Aroid, http://www.aroid.nl
Canna Banana, http://www.canna-banana.be
Carnivora, http://www.carnivora.nl
Kai en Jeroen met cycassen, palmen en bijzondere eiken
International Palm Society, http://www.palms.org
aldo airplant met tillandsia/orchideeën en bromelia's
Texeltje
Bedrijven

8 bedankjes

Berichtdoor Eric08 op 23 mei 2015 16:17

als er nog een plekje vrij is , ben ik er graag bij, groeten Eric
Eric08

3 bedankjes

Berichtdoor Texeltje op 23 mei 2015 16:57

voor de rondleiding bedoel je neem ik aan Eric? Wil je mij je volledige naam nog even sturen per pm? Leuk tot volgende week.
Texeltje
Bedrijven

8 bedankjes

Berichtdoor Texeltje op 24 mei 2015 16:44

nog 2 plaatsten vrij op de rondleiding.... :thumb_up:
Texeltje
Bedrijven

8 bedankjes

Berichtdoor Texeltje op 24 mei 2015 17:28

bereikbaarheid
Met de wagen

Stel de GPS in op 'Nationale Plantentuin van België, Nieuwelaan 38, 1860 Meise' of op de coördinaten N 50° 55’ 32.8", O 4° 19’ 59.1".

De Plantentuin is te bereiken vanop de Brusselse Grote Ring (R0), afrit 7a naar de A12 Brussel-Boom-Antwerpen richting Willebroek. Ongeveer 2 km van de Grote Ring neem je afrit 3 Meise. Volg daarna de wegwijzers richting 'Meise' en 'Nat. Plantentuin'.

Vanuit het centrum van Brussel neem je aan het kruispunt met de Romeinse Steenweg (ongeveer 1 km ten noorden van het Atomium) de Bouchoutlaan richting 'Meise' en 'Nat. Plantentuin'.

Indien je vanuit Antwerpen komt, neem dan de A12 Antwerpen-Boom-Brussel, afrit 3 Meise en volg richting 'Nat. Plantentuin'. Neem dus niet de autostrade E19 Antwerpen-Mechelen-Brussel!

Er is parkeerruimte aan onze hoofdingang, ook voor bussen.

bereikbaarbeid
Met het openbaar vervoer

Plantentuin Meise ligt ongeveer 12 km ten noorden van het centrum van Brussel, net in het Vlaamse Gewest, dus buiten de dienstregio van de Brusselse bus- en metrodiensten. Het dichtstbijzijnde metrostation ligt op de 'Heizel', bekend van het Atomium. De afstand van het Tentoonstellingspark tot de Plantentuin is toch nog 3 km, voor velen net iets te ver als wandelafstand.

We bevelen het openbaar vervoer van het Vlaamse Gewest 'De Lijn' aan om naar de Plantentuin te komen. Een vervoerbewijs kan je op op de bus zelf kopen of met een sms'je maar als je er vooraf één in de winkel koopt, online of via SMS, bespaar je tot 50%.

Voor meer details over busvervoer, de tarieven en verkooppunten van de vervoerbewijzen, contacteer 'De Lijn' Tel: +32 2 526 28 28

Voor meer details over treinverkeer contacteer 'Belgische Spoorwegen' Tel: +32 2 528 28 28

Voor meer details over het openbaar vervoer in Brussel (tram, metro en bus) contacteer de 'STIB/MIVB' Tel: +32 2 515 20 00

Aanbevolen busdiensten:
◾Vanuit Brussel (vb.Noordstation, Station Bockstael of Metrostation Koning Boudewijn lijn 6)

De aanbevolen diensten zijn de lijnen '250 (Brussel-Impde-Londerzeel-Liezele-Puurs)' en '251 (Brussel-Steenhuffel-Londerzeel-Malderen-Puurs)'. De bushalte 'Meise: Nationale Plantentuin' is facultatief, vraag daarom steeds aan de chauffeur te stoppen.

Voor dienstregelingen contacteer 'De Lijn' en onthoud dat de bushalte 'Meise: Nationale Plantentuin' tussen de haltes 'Strombeek-Bever: Drijpikkel' en 'Meise: Boechtstraat' ligt.

Een andere mogelijkheid zijn de lijnen '260 (Brussel-Nieuwenrode-Willebroek-Puurs)' en '233 (Brussel-Humbeek)'. De bushalte 'Meise: Private Dreef' is facultatief, vraag daarom steeds aan de chauffeur te stoppen. Let wel op: de dichtsbijzijnde ingang van de Plantentuin ligt op ongeveer 1 km van deze halte. Daarvoor moet je d.m.v. een voetgangersbrug de A12 autoweg over.

Voor dienstregelingen contacteer 'De Lijn' en onthoud dat de bushalte 'Meise: Private Dreef' tussen de haltes 'Meise: Potaarde' en 'Meise: Dreef' ligt.

◾Vanuit Zaventem (vb. Nationale Luchthaven of Station) of Vilvoorde (vb. station), Grimbergen of Merchtem

De aanbevolen dienst is de lijn '821 (Zaventem-Vilvoorde-Grimbergen-Merchtem)'. De bushalte 'Meise: Boechtstraat' is facultatief, vraag daarom steeds aan de chauffeur te stoppen. Let wel op: de dichtstbijzijnde ingang van de Plantentuin is ingang B (Meise dorp) en niet de hoofdingang (ongeveer 1 km verderop). U zou ook lijn '820 (Zaventem-Vilvoorde-Jette AZ-VUB-Dilbeek)' kunnen nemen. Deze laatste maakt een verbinding met het Station van Vilvoorde, waar u eventueel nog zou kunnen overstappen op lijn 821 om in de Plantentuin te geraken.

Voor dienstregelingen contacteer 'De Lijn'.

◾Vanuit Puurs (vb. station), Londerzeel (vb. station) of Wolvertem

De aanbevolen diensten zijn de lijnen '250 (Puurs-Liezele-Londerzeel-Impde-Brussel)' en '251 (Puurs-Malderen-Londerzeel-Steenhuffel-Brussel)'. De bushalte 'Meise: Nationale Plantentuin' bij de hoofdingang van de Plantentuin is facultatief, vraag daarom steeds aan de chauffeur te stoppen.

Voor dienstregelingen contacteer 'De Lijn' en onthoud dat de bushalte 'Meise: Nationale Plantentuin' tussen de haltes 'Meise: Boechtstraat' en 'Strombeek-Bever: Drijpikkel' ligt.

◾Vanuit Willebroek, Tisselt, Ramsdonk, Kapelle-op-den-Bos (vb. station), Nieuwenrode of St-Brixius-Rode

De buslijn '260 (Puurs-Willebroek-Brussel)' brengt je tot de halte 'Meise: Private Dreef'. Deze halte is facultatief, vraag daarom steeds aan de chauffeur te stoppen. Let wel op: de dichtsbijzijnde ingang van de Plantentuin ligt op ongeveer 1 km van deze halte. Daarvoor moet je d.m.v. een voetgangersbrug de A12 autoweg over.

Voor dienstregelingen contacteer 'De Lijn' en onthoud dat de bushalte 'Meise: Private Dreef' tussen de haltes 'Meise: Dreef' en 'Meise: Potaarde' ligt.
Texeltje
Bedrijven

8 bedankjes

Berichtdoor Texeltje op 25 mei 2015 14:49

Voor mensen die op de ruilbeurs komen staan:
Het terrein is vanaf 7.30 open om met de auto de spullen tot aan het kasteel te brengen. Om 9.30 uur moeten alle auto's van het terrein af zijn. Om eventueel 11 uur kunnen de spullen met de auto weer opgehaald worden. Graag wel aanmelden hiervoor omdat de wachters de deelnemers dan toelaten op het terrein. De ruilbeurs is zoals eerder aangegeven in de Salon de Beauffort. Hier kunnen bezoekers ook hun gekochte planten neerzetten zodat er geen gesleep is met planten. Als mensen heel veel planten hebben gekocht en niet een eind kunnen lopen dan kunnen die zich bij mij melden...ik loop de hele dag bij het kasteel in een crew shirt met een badge met mijn naam erop.
Texeltje
Bedrijven

8 bedankjes

Berichtdoor Texeltje op 27 mei 2015 10:21

vanaf morgenvroeg ben ik onderweg naar Brussel. Ik kan beperkt internet gebruiken. Als er nog mensen zijn met vragen en of aanmeldingen dan kunnen ze dit ook via Peter doen. Hij weet me te vinden. Voor de rondleiding is nog 1 plek beschikbaar.
vandaag ben ik wel nog thuis en bereikbaar.
Texeltje
Bedrijven

8 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties