Ervaringen met met plantensensor?

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Ervaringen met met plantensensor?

Berichtdoor Mister w op 28 mei 2015 17:53

Heb net een plantensensor aangeschaft die de vochtigheid en bodemtemp. aangeeft.

Heeft iemand ervaringen hiermee? en wat is de goede vochtigheid voor een mooie grote olijfboom?
Mother Monster 2-Golden Globe winner, Grammy Winner 9x 24 nominations , Academy Award winner Best Female MTVEMA 2016/Superbowl Halftimeshow 2017, Winner Best Female Pop/rock AMA 2017.
https://www.youtube.com/channel/UC07Kxe ... kMOkzqHtBQ
Mister w

67 bedankjes

Re: Ervaringen met met plantensensor?

Berichtdoor s.janssen op 28 mei 2015 22:43

Welk merk heb je aangeschaft?

Als ik aan een olijfboom denk, denk ik ook aan het middellands zeegebied, veel zon, warmte en zeker niet te vochtig. Olijven kan je beter 1x in de zoveel tijd water geven dan elke keer een klein beetje. Beetje wat ze in het natuurlijk habitat ook voor hun kiezen krijgen.

Een ideale vochtigheid is lastig te zeggen bij deze bomen ;) Het ligt er ook maar net aan of je olijf in kuip staat of in volle grond en wat voor grond? Olijf in kuip zal meer water moeten krijgen dan een olijf in de grond, die kunnen prima een droge zomer hebben mits die goed geworteld is. Maar een pas aangeplant boompje mag tussendoor zeker een slok hebben.

Ik heb geen ervaringen specifiek voor planten, de vochtigheid (het bewateren) doe ik beetje ''op gevoel''.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips