Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor PalmPat op 03 jun 2015 09:23

draco schreef:Terwijl de neerslag van de afgelopen maand(en) met een vingerkootje is meten, lees ik in het nieuws dat de rioolbelasting omhoog moet vanwege verwachte grotere hoeveelheden regen :o

Ach Nederland he! Het was zeker dit, of belasting op warmte door zonneschijn, met een toeslag als het 25 graden of meer wordt. Dat zat er de laatste tijd ook niet in, dus hebben ze maar voor neerslag gekozen, die kans is en blijft gewoon groter om mensen op af te kunnen rekenen. Nog even en we betalen de lucht die we inademen per kuub. :mrgreen:
Vr. groet, Patrick
PalmPat

38 bedankjes

Berichtdoor draco op 03 jun 2015 16:25

PalmPat schreef:
draco schreef:Terwijl de neerslag van de afgelopen maand(en) met een vingerkootje is meten, lees ik in het nieuws dat de rioolbelasting omhoog moet vanwege verwachte grotere hoeveelheden regen :o

Ach Nederland he! Het was zeker dit, of belasting op warmte door zonneschijn, met een toeslag als het 25 graden of meer wordt. Dat zat er de laatste tijd ook niet in, dus hebben ze maar voor neerslag gekozen, die kans is en blijft gewoon groter om mensen op af te kunnen rekenen. Nog even en we betalen de lucht die we inademen per kuub. :mrgreen:

Ik stel voor dat liefhebbers van een weelderig begroeide tuin dan korting krijgen en diegenen die alles bestraten een toeslag moeten betalen :mrgreen:
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

715 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 03 jun 2015 16:26

draco schreef:
PalmPat schreef:

Ik stel voor dat liefhebbers van een weelderig begroeide tuin dan korting krijgen en diegenen die alles bestraten een toeslag moeten betalen :mrgreen:

Oh dat vind ik eigenlijk wel n goede, kan ik nog wel n paar overbodige tegels verwijderen voor die extra korting? :P
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor Esther op 03 jun 2015 22:41

Zo vreemd is de gedachte eigenlijk niet: ik moest in Duitsland alleen belasting betalen over het bestrate en het bebouwde gedeelte en over die m2 berekenen ze ook de belasting voor het afvoer van het hemelwater. Alles wat grond is kost dus niets! Zou ik een tegelpad aanleggen in de tuin dan werd dat fijn bij de m2 opgeteld, dus heb ik dat ook nooit gemaakt.
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 04 jun 2015 00:38

Weet je dat in NL ook zoiets bestaat? Hieronder een voorbeeldje.

http://www.heuvelrug.nl/inwoner/digitaal-loket_44549/product/afkoppelen-regenwater-subsidie_787.html

Onderstaande link zou voor BE misschien wel eens interessant kunnen zijn.

http://cdn.gep-water.com/GEP-download/nl_NL/60.Algemeen/Publicatie-Hemelwater-Afkoppelen-VlaamsBrabant.pdf

Hier nog een interessant kaartje:

neerslagkaart_jaar.png
neerslagkaart_jaar.png (86.07 KiB) 2981 keer bekeken
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 04 jun 2015 20:33

Halo palmvrienden, mensen met cyatea's in de zon zullen morgen moeten uitkijken, nieuwe veren die net uitrollen kunnen verbranden of gaan misvormen, ik zet ze in de schaduw of hang een tijdelijk schaduwdoek op, 30ºC en meer is niet goed !!!! U bent gewaarschuwd :fluiten:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1034 bedankjes

Berichtdoor Bjorn. op 04 jun 2015 22:31

Eduard schreef:Halo palmvrienden, mensen met cyatea's in de zon zullen morgen moeten uitkijken, nieuwe veren die net uitrollen kunnen verbranden of gaan misvormen, ik zet ze in de schaduw of hang een tijdelijk schaduwdoek op, 30ºC en meer is niet goed !!!! U bent gewaarschuwd :fluiten:

Dank voor de tip :thumb_up: Had er niet snel bij stilgestaan namelijk.
Bjorn.

5 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 04 jun 2015 23:07

Opgelet, er wordt morgen ook gewaarschuwd voor veel rukwind, kans op hagel en onweer.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

448 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 05 jun 2015 10:26

Momenteel al 27.6°C in de schaduw gemeten hier en het is nog geen 10.30 u...
Dat beloofd nog wat te worden vandaag.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 05 jun 2015 13:00

Gelukkig lijkt het onweer langs de noordzee te passeren.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

448 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips