trachycarpus fortnunei

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

trachycarpus fortnunei

Berichtdoor Stego op 03 jul 2015 14:09

Allen,

Afbeelding
Ik heb gisteren twee kleine trachycarpus fortunei gekocht bij pelckmans in turnhout. Ik heb hierover enkele vragen:

* Aangezien we over drie maanden verhuizen heb ik deze gisteren verpot en niet in de volle grond geplaatst.
Ik heb een pot met gaten in de bodem gebruikt en enkele grote scherven op de bodem geplaatst. Verder heb ik de grond rond de wortels van de boompjes volledig intact gehouden en aangevuld met standaard, goedkope potgrond. Morgen komt er nog een laag boomschors bovenop de potgrond. Is deze methode oke ? ( ik heb geen hydrokorrels of lavasteentjes gebruikt).

* Ik veronderstel dat het een slecht idee is om deze in september nog in volle grond te plaatsen. Kan ik deze best binnen of buiten in de pot laten overwinteren?

* Is er een stelregel over hoe vaak ik deze moet gieten? Liever alle dagen en beetje, eenmaal per week wat meer, sterk afhankelijk van de temperatuur?

* Mag ik elke week een half handje roze korrel bij geven?

Alvast bedankt voor de antwoorden, ik hoop over een aantal jaren twee mooie bomen er aan over te houden.

Mvg,
Stego
Stego

0 bedankjes

Re: trachycarpus fortnunei

Berichtdoor eddy21 op 03 jul 2015 16:31

hey stego :welkom:
nee ik zou deze binnen overwinteren op een plek waar het vorstvrij ismaar niet bij de verwarming
en in het voorjaar de nieuwe tuin in

s.winters de grond iets vochtig houden zomers kan deze elke dag wel water hebben
wat bijmesten betreft .doe dat twee keer per jaar voorjaar en zomer
ikzelf mest met koemest korrel klein handje vol niet meer is niet goed

mvg eddy
eddy21

34 bedankjes

Berichtdoor Harold538 op 04 jul 2015 00:16

Maar koemest is toch niet echt een meststof? Dat is toch meer een grond verbeteraar? Dan maakt het niet zoveel uit hoeveel je geeft. Als de kenner hier nog antwoord op kan geven? :D
Mijn exotische tuin

viewtopic.php?f=49&t=14359
Harold538

5 bedankjes

Berichtdoor draco op 04 jul 2015 00:44

Harold538 schreef:Maar koemest is toch niet echt een meststof? Dat is toch meer een grond verbeteraar? Dan maakt het niet zoveel uit hoeveel je geeft. Als de kenner hier nog antwoord op kan geven? :D

http://www.komeco.nl/index.php?pagid=52 ... L&prodid=1
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen