Het moet hem echt in het veel te koude voorjaar zitten. Planten naar buiten omdat we dachten dat het wel goed zou komen. Hier constant rond de 10-12 graden geweest met een koude noordenwind. Dan krijgt hij toch een klap. Nu pas, omdat het eindelijk lekker warm wordt begint mijn maurelli in pot goed aan te slaan. Heb er ondertussen dan ook al veel halve of rotte bladeren afgeknipt. Jammer.
Hier heb ik mijn maurelli in een grote pot staan met n schotel eronder. Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaring is met de standplaats. Ik heb mijn tuin op het zuiden en heb van sochtends tot savonds zon. Zet ik 'm beter in de ochtend en middag zon, of in de middag en avondzon?
Hoe staat het met jullie Maurelli' ? Die van mij heeft een enorme inhaalslag gemaakt. Zo slecht in het voorjaar ging zo goed groeit hij nu. Zag het een tijdje somber in maar dankzij het mooie weer begint hij lekker te groeien. Is zijn 2e seizoen in pot.
Hier heeft de plant zich inmiddels ook helemaal hersteld! Voor mij was het een beetje afzien met die hitte, maar de Maurelli geniet er met volle teugen van
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Ik heb de mijne vandaag uitgegraven, en alvast in een kuip gezet. Kun je hem nog buiten laten staan inverband met de koude nachten en mogelijk vorst aan de grond?