Salacca zalacca

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Salacca zalacca

Berichtdoor Rob op 14 jul 2015 22:01

Kai schreef:Na Zeeland ben ik een beetje (of helemaal) afgestapt van een tropisch regenwoud klimaat in mijn huiskamer te forceren. Men moet toch concessies doen in het leven...

Consessies?? Helemaal niks ervan! :lol:
De consessie hier gaat zijn dat er een kas komt (in ruil voor geen planten groter dan een paar liter in de living), en ik speel met de gedachte om iets warms te doen als dit het ooit toelaat.

Zeker nu mijn beste helft een Chamaerops kan onderscheiden van een Chamaedorea, en het zowaar allemaal heel lollig vind, ga ik zeker doorzetten :fluiten: :fluiten:

Onderwijl vind ik het zelf ook wel fijn als het behang gewoon blijft zitten... ;)

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Berichtdoor Kai op 15 jul 2015 10:22

Rob schreef:
Kai schreef:Na Zeeland ben ik een beetje (of helemaal) afgestapt van een tropisch regenwoud klimaat in mijn huiskamer te forceren. Men moet toch concessies doen in het leven...

Consessies?? Helemaal niks ervan! :lol:
De consessie hier gaat zijn dat er een kas komt (in ruil voor geen planten groter dan een paar liter in de living), en ik speel met de gedachte om iets warms te doen als dit het ooit toelaat.

Zeker nu mijn beste helft een Chamaerops kan onderscheiden van een Chamaedorea, en het zowaar allemaal heel lollig vind, ga ik zeker doorzetten :fluiten: :fluiten:

Onderwijl vind ik het zelf ook wel fijn als het behang gewoon blijft zitten... ;)

Hmmm mjah, verschil moet er wezen heh?
Ik ben begonnen met zware consessies, maar bouw nu ongemerkt en heeel langzaam mijn verzameling weer op. Het is hierbij zaak om plantensoorten te selecteren die er goed uit blijven zien en de omstandigheden goed aankunnen zodat vrouwlief zich niet gaat storen aan planten die er wat zielig bij staan. Verder moet er worden nagedacht over het integreren in de huiskamer... Zorg ervoor bijvoorbeeld dat er sierpotten om de potjes heen staan die goed wegvallen in rest van het interieur. En dus niet een kakofonie van allerlei bijeengeraapte potjes met schoteltjes eronder waar sporen van opgedroogd bruin lekvocht in zit. Maak het een beetje leuk voor de andere bewoners en er is nog heel veel mogelijk...

Ik maak me alleen een beetje zorgen om de hoeveelheid planten die ik binnen moet gaan halen komende winter, want dat is aanzienlijk meer dan vorig jaar...
Kai

17 bedankjes

Berichtdoor Kai op 15 jul 2015 10:23

Exotengek schreef:@Kai,

Ik heb ook geen idee, de koning? :lol:
Bij mij doet ie hetzelfde als bij jouw, groeit gestaag door doet niet heel veel.
Wel zie ik beginnende stekels komen wat ik ook erg waardeer!

Hmmm, daar leek ie niet echt op...
Wacht maar tot je hem moet gaan verpotten, dan verlies je die waardering wel...
Kai

17 bedankjes

Berichtdoor Exotengek op 15 jul 2015 14:57

@Kai
:lol: Grapje moet kunnen nietwaar? ;)
Als ik hem ga verpotten zal ik hem 'Lief' behandelen "LIEF' maar dan sarcastisch :mrgreen:
Exotengek

11 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen