bestelling bij Floribunda

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor Kai op 19 jul 2015 16:55

Klopt Sylvan,

Ik was al op de hoogte van de procedures bij de douane omtrent dergelijke pakketten. Er is echter nergens te vinden hoelang deze procedures (mogen) duren helaas. Daarom ga ik morgen even bellen.
Kai

17 bedankjes

Berichtdoor Kai op 20 jul 2015 09:29

De douane kan niks zeggen over pakketten "in transit" en verwijst me door naar de bezorger (postnl)

Op de site van postnl vond ik na wat zoekwerk een schatting voor de transit tijd van pakketten uit de VS. Deze is 4-7 dagen...

Tijdens een telefoongesprek met een postnl medewerker heb ik het trace nummer van postnl gekregen. Hier wordt ik niet veel wijzer van nog, maar hopelijk snel.

De medewerker vertelde mij dat de transit-periode max 30 dagen mag duren. Laten we dan maar hopen dat het dichter in de buurt komt van de schatting die op de site staat!

Ik blijf er bovenop zitten en hou jullie op de hoogte!
Kai

17 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 20 jul 2015 10:08

Begin er wel een beetje kriebelig van te worden...geduld ...

Lijkt mij dat het deze week wel binnen moet komen anders vrees ik er voor..
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Esther op 20 jul 2015 10:40

Elke dag bellen hoe het ermee staat dan krijgen ze er heel snel genoeg van en sturen het door om van je af te zijn ;) (zo'n methode werkt althans bij andere bedrijven mogelijk ook bij hun)
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor rice op 20 jul 2015 10:52

spannend..
De staking bij postnl pakketten is pech.
Ik weet wel dat ze extra medewerkers invliegen uit het land om de achterstand zsm weg te werken; met name regio A'dam heeft een grote achterstand helaas

duimen dus
rice

33 bedankjes

Berichtdoor Kai op 20 jul 2015 12:39

Nou ja, ik zie hier dagelijks postnl bezorgers door de wijk cruisen met pakketten, dus daar vrees ik niet zo voor. Maar ze moeten het pakket gewoon snel vrijgeven!
Kai

17 bedankjes

Berichtdoor Kajsa12 op 20 jul 2015 20:44

Succes met de telefoontjes, Kai.

Volgens mij zit er iemand rond Schiphol verschrikkelijk te lamballen (om maar eens een goed Nederlands woord te gebruiken).
Aan het werk moeten ze.(gas d'r op) :mrgreen:
Groeten Henri
Kajsa12

13 bedankjes

Berichtdoor ikzelf1955 op 20 jul 2015 20:48

Post nl en vrijgave is een een dramatische langzame weg .

Ik duim voor je ,heb het al eens eerder meegemaakt dat post nl de douane ontlast en de inklaring en kosten /invoerbelasting regelt.
Zelfs binnen een paar dagen een verklaring toegestuurd van de kosten en inhoud .
Post Nl is dan nog zo traag met vrijgave,ondanks dat alles klopte met de inhoud en de begeleidende,dat de planten het loodje hadden gelegd.

Succes
ikzelf1955

18 bedankjes

Berichtdoor Kai op 21 jul 2015 17:06

Hetzelfde nieuws als op de 16de behalve dan dat het de datum van vandaag heeft gekregen. Er gebeurd dus wel iets...
Your item is being processed by customs in NETHERLANDS at 2:07 pm on July 21, 2015.

Ik sprak vandaag dus weer een medewerkster van postnl. Zij kon zien dat ons pakket is geselecteerd voor een steekproef van de douane. Ik vroeg haar wat dat dan betekend voor de snelheid van afhandeling. Zucht, deze mensen laten nog niks los als je ze 3 keer geselt, foltert, kielhaalt en een uur lang met een struisvogelveer kietelt.
Maar goed, volgens haar zou het pakket toch echt deze week nog mijn kant op moeten komen. Er is dus nog steeds hoop, dus help mee hopen. Als je ergens in gelooft, bid mee, als je drinkt, zuip je klem, als je atheist bent, vloek de buurt bijelkaar en als je douanebeambtenaar bent, DOE JE WERK!!!
Kai

17 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 21 jul 2015 19:30

En ondertussen duurt het alsmaar langer.....
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties