bestelling bij Floribunda

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor Kai op 21 jul 2015 21:09

Jeff stuurde me zojuist een mail over deze laatste ontwikkeling op de USPS site. Hij interpreteert dit als "cleared out of customs". Dat zou nog weleens heel goed nieuws kunnen zijn...
Jeff houdt onze zending goed in de gaten en is erg met ons begaan.
Hopelijk zien we morgen dat het pakket is overgedragen aan postnl, dan hebben we toch echtwel reden om een fles open te trekken!
Postnl doet zijn werk hier gewoon trouwens, de flessen zijn vanavond al bezorgd namelijk...
Kai

17 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 21 jul 2015 22:02

Gassen met die handel!!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Rob op 21 jul 2015 22:30

Flessen altijd op voorraad hier.
We aten laat, dus heb ik er maar een rioja op open gemaakt. :thumb_up:
Mocht het voor zaterdag gebeuren - gaat oppotdag nog door?

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Berichtdoor Kai op 22 jul 2015 16:15

Rob schreef:Flessen altijd op voorraad hier.
We aten laat, dus heb ik er maar een rioja op open gemaakt. :thumb_up:
Mocht het voor zaterdag gebeuren - gaat oppotdag nog door?

Ja Rob,

Dan zeker! Zaterdag begin van de middag moet het dan worden.

Vandaag nog maar weer even met postnl gebeld. Zelfde verhaal, de douane heeft ons pakket geselecteerd voor een inspectie. Daar mogen ze officieel 30 dagen over doen. De douane is een afgesloten afdeling en kan door helemaal niemand worden bereikt.
Laten we hopen dat de inspectie binnen nu en een paar dagen is afgerond zonder problemen!
Kai

17 bedankjes

Berichtdoor draco op 22 jul 2015 18:28

Tja voor die ± € 13 servicekosten gaat Postnl zich natuurlijk niet uitsloven bij de douane. Een supplementenpakket uit de VS deed er 5 weken over om bezorgd te worden. DHL had voor een vergelijkbare bestelling 3 werkdagen nodig zij het tegen een hoger tarief. Overigens wacht ik nog op een zending van Boldootcom welke maandag werd afgezonden :D
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

710 bedankjes

Berichtdoor boemel op 22 jul 2015 18:49

5 dagen van Honoloulou naar Amsterdam en nu al 6 dagen in een depot door zo'n stelletje @#$%^&+##@.
Ben van nature best wel positief ingesteld maar begin nu toch wel een beetje te vrezen .
Dadelijk zo'n €1000,- door het putje gespoeld dankzij zo'n stelletje koffiezuipende #%"&!§!

Groeten Luc B.
boemel

47 bedankjes

Berichtdoor alloo op 22 jul 2015 19:51

Ik begrijp niet waarom deze geen voorkeur behandeling krijgen,het zijn tenslotte planten ,levende wezens,die het geen maand , in een doos gaan uithouden,of zijn die douane nu zo dom,en naar mijn menig zullen er waarschijnlijk al sterfgevallen zijn.
groetjes Fons
alloo

58 bedankjes

Berichtdoor Kai op 22 jul 2015 20:36

draco schreef:Tja voor die ± € 13 servicekosten gaat Postnl zich natuurlijk niet uitsloven bij de douane. Een supplementenpakket uit de VS deed er 5 weken over om bezorgd te worden. DHL had voor een vergelijkbare bestelling 3 werkdagen nodig zij het tegen een hoger tarief. Overigens wacht ik nog op een zending van Boldootcom welke maandag werd afgezonden :D

Hoi Han,

Postnl en de douane zijn 2 verschillende dingen.

Het zijn in dit geval de douanebeambten die ons hier het leven zuur maken.
Dit zijn ambtenaren die volgens strikte procedures werken. Alles wat ze moeten doen staat wel ergens in een procedure omschreven, maar als er iets even niet precies in een procedure staat, of er is twijfel of procedure a of procedure b van toepassing is of de procedure van toepassing kan niet gevonden worden, kan er een besluiteloosheid ontstaan die 30 dagen mag duren.

Postnl daarentegen is een echt bedrijf wat met echte concurrentie te maken heeft en waar werkelijk mensen echt aan het werk moeten om het bedrijf boven water te houden. Ofwel je bestaansrecht als werknemer. Een oerwoud aan procedures en bureaucratie zou dermate vertragend werken dat het bedrijf geen week overeind zou blijven. Wanneer het pakket eenmaal in handen van postnl zou zijn, is het de volgende dag hier op de stoep.

Zucht...
Kai

17 bedankjes

Berichtdoor Kai op 22 jul 2015 20:37

boemel schreef:5 dagen van Honoloulou naar Amsterdam en nu al 6 dagen in een depot door zo'n stelletje @#$%^&+##@.
Ben van nature best wel positief ingesteld maar begin nu toch wel een beetje te vrezen .
Dadelijk zo'n €1000,- door het putje gespoeld dankzij zo'n stelletje koffiezuipende #%"&!§!

Groeten Luc B.

Yup. Geen woorden voor
Kai

17 bedankjes

Berichtdoor Kai op 22 jul 2015 20:41

alloo schreef:Ik begrijp niet waarom deze geen voorkeur behandeling krijgen,het zijn tenslotte planten ,levende wezens,die het geen maand , in een doos gaan uithouden,of zijn die douane nu zo dom,en naar mijn menig zullen er waarschijnlijk al sterfgevallen zijn.
groetjes Fons

Hoi Fons,

Dit ís waarschijnlijk de voorkeursbehandeling...
Het pakket is "EMS" verzonden, dat is voor zover ik weet de hoogste prioriteit die je het kan geven en daar hebben we met zijn allen ook flink voor betaald.
Hoe langer het duurt, hoe minder levende planten we nog over zullen houden.
Ik wordt er letterlijk niet goed van, voel me gewoon ellendig. Een sprankje hoop houd me nog overeind en hier en daar een kiemer in mijn zaaitrays...
Laat deze nachtmerrie maar heel snel voorbij zijn!
Kai

17 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties