Met geluk kwam ik dit gezellige forum tegen en hoop dat jullie mij wat kunnen gerust stellen of helpen met mijn nieuwe palm.
Ik heb deze 2 weken geleden gekocht en gepland:

Zoals je kan zien staan de bladeren mooi omhoog, en is het blad van boven naar beneden mooi groen.
Ik kreeg het advies van de Palm kweker om hem de eerste weken goed veel water te geven. 2 keer in de week goed veel.
Het is nieuwbouw, dus de ondergrond is zand, echter heb ik een heel groot gat gegraven en een mix van palm substraat (luchtige aarde) en bemeste potgrond onder en omheen gedaan. 6 zakken substraat, 6 zakken potgrond (dat is dus buiten de grond wat al aan de kluit zit)
De oppervlakte is bedenkt met worteldoek omdat anders het onkruid door me grind heen trekt. (hierdoor blijft t wel langer vochtig naar mijn idee)
Echter begon me palm direct slap te hangen, en het wordt met de dag erger. Nu 2 weken na planten zijn de bladeren slap gaan hangen, dubbel gaan knikken en zijn de puntjes dor geworden:

Zoals je ziet is zelfs de het nieuwste blad dubbel geknakt.
Ik heb hem 2 keer water gegeven, de eerste dag, en 3 dagen later. Daarna voelde ik al onder het wortel doek dat alles nog goed vochtig was, volgelgens heeft het de week erop (afgelopen week) de hele week geregend...
Zelf ben ik bang dat de boom overbewaterd is en de wortels te weinig zuurstof krijgen. Voeding tekort kan namelijk niet binnen 1 week. Een verstoorde PH waarde ook onmogelijk. Platen op aarde hebben naar mijn weten een goed vermogen zelf de zuurtegraad te regelen, plus, ik heb hem maar 2 keer water gegeven... Maargoed, ik ben geen palm expert...
Kan iemand mij met zekerheid vertellen wat er met mijn palm aan de hand is en wat ik eventueel zou kunnen doen om hem weer happy te maken?