Eduard schreef:Ik hoop het voor jou en ons! Maar ik heb andere berichten gehoord, niet om paniek te zaaien maar Britse meteorologen verspellen een strenge winter! Dat deden ze vorig jaar ook toen begon het op 28 december en vroor het overdag op de 29 ste December, maar gelukkig sloeg het om naar zacht weer en bleef het kwakkelen.
Als we in de winter zo'n hoog hebben als de afgelopen week zit je echt in de vrieskou, laten we maar hopen dat het niet gebeurt, afgelopen 3 winters waren al redelijk zacht te noemen
Groet Eduard.
De (voor West-Europa) belangrijkste weermodellen ECWMF en CFS gaan vooralsnog voor een vrij zachte winter voor onze contreien. Maar dat zegt natuurlijk nog niks want een zachte winter kan ook gewoon een week of twee koud winterweer voortbrengen.

Als de wat meer accurate verwachtingen zo rond november (vb. Accuweather) binnenstromen kan er pas echt wat (
iets) meer zekerheid gezegd gaan worden over aankomende winter.
Wat ik op dit moment zorgwekkender vindt is de koude die zich al zo vroeg aan het opbouwen is in Scandinavië en Rusland en waar wij begin volgende week mee te maken gaan krijgen. Zoals het er nu voorstaat is er een grote kans op een aantal dagen nachtvorst vanaf de nacht van zondag op maandag. Daarbij overdag temperaturen rond de 10-12 graden, behoorlijk fris voor half oktober.