Plantenbeurs Hombeek 25 april

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Plantenbeurs Hombeek 25 april

Berichtdoor Tropical Bart op 25 apr 2010 21:55

Ik zou toch inkom vragen aan de bezoekers. Het is stilaan een unieke tuin aan het worden :D
Bedankt nog :thai:
SUPPPPPEEEERRRRR !!!!
Tropical Bart

7 bedankjes

Berichtdoor jaak op 25 apr 2010 22:06

hoy iedereen,
het was leuk en gezellig(druk)in hombeek,ik was er om 10.15u.
ik ben naar de gratis parking gereden in het industrie park wat verderop en daarna de gratis pendeldienst genomen die stopte aan de ingang van de plantenbeurs,daar 3 euro betaald en een kaartje gekregen voor een gratis plantje uit te kiezen aan de kerk waar ik vernam dat er in totaal 10.000 kaartjes werden uitgedeeld,dus nummer 10.001 had geen plantje meer(dat krullend gras daar weet ik momenteel de naam niet meer van maar weet wel dat het in vochtige grond moet staan of het kan ook als vijverplant op moeras hoogte dus),verder 2 maal rond geweest,een goeie dag gaan zeggen bij wintertuin waar ik kevin net heb gemist volgens zijn collega,daarna naar tropical garden bij Bart en zijn broer en ook nog eens bij Guus langs geweest. waarschijnlijk ook forumleden tegen gekomen maar ik ken enkel christophe,tr. Bart en Ollie.
uiteraard ook een paar plantjes gekocht en dan maar weer naar huis rond 14.00u met de pendelbus en 5 minuten later was ik aan de auto,gemakkelijker kan niet en de busschauffeurs waren zeer vriendelijk.
éénmaal thuisgekomen direkt in de tuin begonnen maar dat vertel ik wel in een ander topic.
besluit.....het was een mooie dag 8-)

gr, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor griphuz op 26 apr 2010 10:32

Was weer een mooie beurs, zoals elk jaar weer een succes.
Lekker non-commercieel, daar hou ik wel van, niet veel entree, gratis parkeren, pendeldienst, zouden veel beurzen een voorbeeld aan moeten nemen.

Goed aanbod van verschillende planten, ruim assortiment, zowel handelaren als particulieren.

Groetjes,
Remko.
Geïnteresseerd in varens?
Kijk eens op http://nederlandse-varenvereniging.nl/forum/
griphuz

48 bedankjes

Berichtdoor Jungle op 05 mei 2010 19:35

Ha, ik ben ook geweest, met dochter en kleindochter en rolstoel. Zaaaalig weer he? En een paar heel leuke stands met aparte planten, gelukkig ga ik naar zo'n dingen alleen met vast budget en zonder mijn bankkaart pfff

Dat krullend gras, bedoel je daarmee Juncus spiralis: http://palmvrienden.net/jungle/rustiek/juncus-effusus-var-spiralis/? Ik zag er een paar mensen mee rondlopen maar we werden moe en hebben hem niet meer gevonden.

'k heb wel een Equisetum japonicum gevonden, nogal groot. Maar de helft minder groot toen hij thuis weer uit de Nissan Micra gehaald werd :? Een paar stelen waren al gekraakt bij het inladen en toen was mijn kleindochter in slaap gevallen, hij kietelde aan haar neus en ze heeft de resterende stelen weggeduwd en in twee geplooid lol

Bon, hij staat nu dus zielig in mijne vijver... zal wel in orde komen zeker?
Jungle

0 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 06 mei 2010 02:23

KevinC schreef:Dypsis??? :
Afbeelding

Dypsis Decaryi
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips