hallo
dom foutje.natuurlijk was het een plant.ik bedoelde dat ik dacht dat het een palm was.
![]() | 0 bedankjes |
![]() | 374 bedankjes |
![]() | 1028 bedankjes |
![]() | 0 bedankjes |
Eduard schreef:Hoi, deze wordt inderdaad heel mooi als die op stam staat, zijn ondanks dat ze fragiel uitzien best wel sterk, maar vorst kunnen ze eigenlijk niet hebben een graatje nachtvorst zal wel gaan maar meer ook niet, dan gaat het blad snel om, halfschaduw zetten, ik overwinter ze wel vrij koel en matig vochtig onder de 10ºC maar je mag de potgrond niet te droog laten worden dan gaat die ook snel om.
Kortom mooie varen die niet te veel plek inneemt met stallen, ik heb ze van Ro als jonge plant [een kluit van 4] deze heb ik gedeeld en de grootste heeft nu een stammetje van 15 cm hoog bij 3 cm dik.
Gr. Eduard.
![]() | 8 bedankjes |
![]() | 1028 bedankjes |
![]() | 156 bedankjes |
![]() | 156 bedankjes |
Hitch schreef:Voor een varensoort die wat stam aanmaakt (uiteindelijk) en die wel goed tegen de volle zon kan neem je beter een Blechnum nudum, Blechnum tabulare of een Blechnum chilensis. Deze staan bij mij allemaal in de volle zon en kunnen dit goed hebben mits je ze goed vochtig houd. Ik zeg niet dat het voor deze varens ideaal is maar ze kunnen er beter tegen dan de meeste andere soorten.
![]() | 1028 bedankjes |
![]() | 18 bedankjes |
Keer terug naar Boomvarens en varens
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten