Ik hoop dat de eigenaars ondertussen nog niet in winterslaap zijn gegaan

![]() | 156 bedankjes |
![]() | 1136 bedankjes |
Rob schreef:Mij radicalis experiment is gesneuveld in de winter 12/13 - niet de koudste winter, maar ze waren onbeschermd op bijna -8. Saillant detail: Ik raakte in die winter ook een Dicksonia antarctica kwijt, maar de Aspidistra ernaast overleefde met glans en staat er nu nog!
Ik ga in een eventueel nieuwe tuin een hernieuwd experiment doen met radicalis en microspadix in echte onderbegroeing. Van die laatste staan hier inmiddels 7 stuks van.
Tav Chamaedorea: ik beschouw chamaedorea de ideale huiskamer plant, beter dan Kentia. Ik heb nu 13 soorten Chamaedorea, waaronder C. metallica: ze bloeit ieder jaar trouw in de late winter/vroeg voorjaar, en heeft een iets van die metaalachtige glans. Niet overdreven maar wel erg mooi
![]() | 708 bedankjes |
draco schreef:Rob schreef:Mij radicalis experiment is gesneuveld in de winter 12/13 - niet de koudste winter, maar ze waren onbeschermd op bijna -8. Saillant detail: Ik raakte in die winter ook een Dicksonia antarctica kwijt, maar de Aspidistra ernaast overleefde met glans en staat er nu nog!
Ik ga in een eventueel nieuwe tuin een hernieuwd experiment doen met radicalis en microspadix in echte onderbegroeing. Van die laatste staan hier inmiddels 7 stuks van.
Tav Chamaedorea: ik beschouw chamaedorea de ideale huiskamer plant, beter dan Kentia. Ik heb nu 13 soorten Chamaedorea, waaronder C. metallica: ze bloeit ieder jaar trouw in de late winter/vroeg voorjaar, en heeft een iets van die metaalachtige glans. Niet overdreven maar wel erg mooi
Misschien aardig om hier te vermelden dat voorheen af en toe Chamaedorea metallica met geveerde bladeren opdoken. Deze vorm was soms aan te treffen in grote importpartijen bij de groothandel maar werd vermoedelijk uitgeselecteerd omdat de kenmerkende V-vormig gesplitste bladvorm als het meest aantrekkelijk wordt beschouwd.
![]() | 17 bedankjes |
![]() | 88 bedankjes |
Hitch schreef:We zijn nu 3 jaar verder, hoe staat het met jullie Chamaedoreasoorten in de volle grond? Ze hebben de laatste 2 jaar zachte winters gekend dus zouden ze alleszins niet de schade mogen vertonen die ik hierboven gezien heb. Hebben jullie tussen de verschillende soorten verschil in vorstbestendigheid en/of herneming van groei kunnen opmerken?
... 8< ...
![]() | 396 bedankjes |
![]() | 156 bedankjes |
Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten