@oktober07,
Bedankt!
Die zakken gebruik ik maar één seizoen. Het is net om ziektes tegen te gaan dat ik geen tomaten, aubergines, pepers en tutti quanti meer in volle grond (op dezelfde plaats) zet. In het voorjaar worden alle zakken uit de koude kas genomen, touwen worden vernietigd, het worteldoek wordt geborsteld en tenslotte ontsteek ik een zwavelbom. Alles is dan clean voor het nieuwe seizoen. En niet ieder jaar spitten is ook mooi meegenomen
De potgrond uit de zakken wordt in het begin van de lente gemengd met mijn eigen compost en gebruikt rond de fruitbomen en kleinfruit (kiwi's, frambozen, stekelbessen ed.) als een onkruidwerende boomspiegel zeg maar. Het overschot aan meststof in de potgrond dient dan ook nog voor iets nuttigs.
De tuin is hier 15a groot, ik geraak dat dus ieder jaar gemakkelijk ergens kwijt.
PS: ik gebruik geen zakken met Osmocote (slechte ervaringen!) maar wel met een gewone basisbemesting, de verdere bemesting gebeurd automatisch via het druppelsysteem dat ik ieder jaar terug plaats.
Gr,
Michel