Choysia

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Choysia

Berichtdoor Hitch op 02 apr 2016 11:41

Ik heb hier al jaren Choysia 'Aztec Pearl' staan welke zelfs de -22° zonder kleerscheuren heeft overleefd hier. Een makkelijke en dankbare altijd groene plant die 2 x per jaar bloeit. Vorige week heb ik hem uitgespit, verplant en zwaar gesnoeid zodat het nu een éénstammig boompje is ipv de vertakte struik voorheen. Hij stond tegen bamboe aan en was in zijn zoektocht naar licht meer plat gaan liggen en verloor zo veel aan schoonheid. Daarom heb ik ingegrepen.
Nu vraag ik mij ook af of er soms ook winterharde Choysia bestaat met een andere kleur van bloem dan wit.
Hitch

156 bedankjes

Re: Choysia

Berichtdoor enrico op 03 apr 2016 23:55

Ben zelf ook fan van deze Choisya. Staat nu ook weer vol in knop en inderdaad volledig winterhard. Mooier dan de C.ternata. Over bloemkleur, het is familie van de citrus (kneus eens blaadje en ruik maar), en ik ken ook geen citrusplanten met een andere bloemkleur dan wit.

groet Eric
enrico

14 bedankjes

Re: Choysia

Berichtdoor Rogier op 04 apr 2016 10:04

Hai,

Qua bloemkleur zijn er niet veel andere soorten dan wit te vinden. In bladkleur en bladtype wel.
Bijv: Aztec Pearl (fijner blad dan de soort zelf), Sundance (geel/goud blad bij uitlopen)

Groet! Rogier
Rogier

13 bedankjes

Keer terug naar Exotische bomen en struiken