Tot grote ergernis heb ik de laatste tijd ook problemen met het uploaden van foto's.
Het komt niet door Photouploader, maar het ligt aan mijn PC...
Die draait namelijk op windows 10 en hierdoor worden alle foto's die ik van mijn camera of smartphone importeer automatisch gedraaid zodat ze recht staan.
Heel erg fijn allemaal, tot je de foto's wil uploaden, hier of bv op Facebook. Want dan staan ze plots weer in hun originele positie namelijk liggend...
Op facebook kan je ze achteraf snel even kantelen zodat ze recht staan, met photouploader kan dat niet volgens mij ?
Enige oplossing die ik weet is om ze met een programma als microsoft office te draaien en op te slaan. (dan staan ze trouwens effectief rechtop, maar worden ze in de map en met een programma als photo vieuwer liggend weergegeven...
)
Als ik ze gewoon open met photo galery of viewer en ze daar omdraai werkt het niet.
En het werkt ook niet als ik ze gewoon in de map zelf draai door met rechtermuisklik op foto te klikken... Dan blijven ze koppig mooi recht weergegeven worden, maar als je ze upload liggen ze terug plat.
Nog iemand die dit probleem ervaart ?
Of een oplossing heeft om evt dat automatisch in de juiste positie weergeven van windows 10 uit te schakelen ?
Of foto's achteraf kunnen kantelen in Photo uploader zou ook een oplossing kunnen zijn.
Groetjes,
Sven