door Eduard op 20 mei 2010 21:11
DIKKE PECH!! Vandaag was ik mijn ronde aan het doen en zag ik vanuit een ooghoek iets wits in de grote kas liggen, het bleek een eitje te zijn! Alle vrouwen 3 stuks hadden al een legsel geproduceerd maar alle onbevrucht het grootste vrouwtje in de kas al een 2e legsel, afgelopen Maandag, Normaal laat ik haar even haar gang gaan [ het verdedigen van het nest] een a twee dagen om vervolgens even naar de baardagamen te verhuizen, dat was ik vandaag ook van plan te doen, maar tot mijn grote schrik zag ik het andere zwangere vrouwtje op de bodem van de vijver liggen! Is dat normaal geen ramp! Want die kunnen wel een halfuurtje onder blijven, maar ik vond haar raar erbij liggen en ook nog een eitje in het water dat ik meteen besloot haar eruit te halen ,maar voelde al meteen wat er aan de hand was! Ze was al dood! Vreselijk, je eitjes niet kwijt kunnen, opgejaagd worden, en dan zo aan je eind moeten komen! als zoiets is heb ik meestal meteen behoefte met zo'n hobby te stoppen! maar ja er zijn nog andere soortgenoten. Dan maar weer slikken, snikken en verder met de hobby!
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC