draco schreef:Een monnikenwerk maar het resultaat oogt veelbelovend.

dj_embé schreef:Wow knap maar nu zie ik dat je zelf aan't weven bent, crazy

Dank je, zelf bij ik ook tevreden maar het is idd een geduldig werkje. 4 uur over het eerste gedeelte gedaan. 98 bamboe stokken, 40 meter sisal touw en ruim 500 nietjes.
Eduard schreef:Dat is een goed idee, heb het riet vroeger tussen houten plafond balkjes gehad in mijn woonkamer [begin jaren "80] je kunt het met een fijn getande cirkelzaag afkorten.
Je tuin basis krijgt nu echt gestalte, leuk om te volgen
Eduard.
Bedankt voor de tip van de cirkelzaag, bij wijze van proeve had ik al verschillende zagen geprobeerd op een stukje bamboe. Viel niet mee om dat te zagen, het enige wat er goed door zaagde was een fijntandig figuurzaagje voor de decoupeerzaag. Cirkelzaag zal zeker beter gaan over meerdere stokken, die gaan we een huren

Gisteren maar eens weer verder gegaan met het omspitten van de grond, compost erin en boomschors kruien. De 2 kuub compost is door de gehele bovenlaag van de tuin verwerkt. Planten die ik in de volle grond heb gezet hebben bij aanplant wat extra compost en koemest gekregen.
Tevens de bandjes gelegd, tjonge wat zijn dat lompe dingen om te hanteren

Maar goed ze staan waterpas, in een rechte lijn die bijna parallel loopt aan het huis. Laten staan zou ik zeggen, in de natuur loopt ook niet alles recht
Omdat er nog geel zand in moet voor het terras heb ik een pad vrij van boomschors gelaten. Ken mezelf en weet dat ik dan geel schors krijg

Met de kreuge onder de berk door en langs de vijver naar het terras. Niet ideaal maar moet kunnen toch en bij nader inzien vind ik dit wel een aardig looppad. Iets van een brugje of wat planken en balken om het pad wat te verbreden over de vijver heen.

De boomschors, in totaal 3 kuub is verder verdeeld en een kleine berg ligt nog te wachten. Vandaag maar eens verder met de bamboe achterwand en wat spelen met de beekloop bakjes.