Tijd om het jaar af te ronden met een update, het was een goed groeijaar al is er altijd wel een tekort aan iets! Maar in het algemeen niet veel te klagen dit jaar
Ik begin vanuit de woonkamer naar het mooiste zichtplaatje de veranda en het geen wat daar achter begint, de foto's spreken voor zich, ik hou het kort qua tekst,

Augustus,

Oktober in de regen,

De Trachy wagnerianus van Turtleboy na een jaar in de volle grond [verdubbeling kroon],

De planten en sommige aangeplant in 2013 in de palmborder,

de link naar de aanplant en creëren palmborder;
viewtopic.php?f=49&t=3558&start=290En hier de Trachy die ik als zaailing kreeg van turtleboy onder de kronkelhazelaar,

De Trachy takil van Herbert die we in 2012 meekregen als zaailing, helaas geen goede plantplek meer!

Chamaerops humilis,

De Brahea armata,

Helaas heeft de Phoenix canariensis te lang in pot gestaan [15 jaar] en wil niet echt doorgroeien de basis blijft aan de dunne kant, maar voor mij geen punt, vind hem zo ook aardig,

De twin Trachy van Ro begint nu ook door te schieten al staat die erg droog zo kort bij die es!

De behuizing qua planten valt een beetje weg rond deze tijd van het jaar, er staan nu even 2 jonge boomvarens op en het is al vol

De Butia capitata van Chrisvm begint het nu ook goed te doen al moet ik daar nog veel boomsnoeiwerk verrichten,

En tot slot nog een plaatje van de Trachy's van de voortuin/zijtuin die in 4 jaar super gegroeid zijn,

Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC