dakterras Yme

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: dakterras Yme

Berichtdoor yme op 24 okt 2016 17:05

Heb je bewust de linker zijkant open gelaten?

vooralsnog wel. er valt nog vrij veel licht door de zijkant naar binnen, anders wordt het helemaal zo donker. Maar als het gaat waaien gaat de zijkant zeker dicht.

ps welke soort canna heb je daar met die gele bloemen?

geen idee. Gekregen van dina (ook van dit forum) een aantal jaar geleden. Zij wist het niet, maar zeer waarschijnlijk gekocht bij de aldi/lidl/deen. dus is het aannemelijk dat het een gewone indica is?

groetjes,

yme
yme

43 bedankjes

Berichtdoor yme op 17 dec 2016 15:47

Afbeelding

winter.... maar niet al te koud. zie wel dat de bloemkegels van de Chaemarops humilis wat aan het schimmelen zijn en de alocasia wentii vindt het ook niet heel leuk, ondanks dat die gedurende de drie koudere periodes binnen heeft gestaan. de agapanthus heeft heen moeite met de temperaturen (tot nu niet kouder geweest dan -3 C)

Afbeelding

Afbeelding

groetjes,

yme
yme

43 bedankjes

Berichtdoor draco op 17 dec 2016 16:47

Ziet er sfeervol uit Yme. Chamaerops humulis staan hier nog steeds buiten en ja de verdorde bloeiwijzen zullen door het hoge luchtvochtigheid kunnen gaan schimmelen. Ze kunt ze ook afknippen. Deze Alocasia mag dan redelijk vorstbestendig zijn, maar dat geldt nauwelijks voor het blad. Colocasia 'Pink China' is hier al lang zijn blad kwijt en overleeft nu sous terrain.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor yme op 17 dec 2016 18:40

maar dat geldt nauwelijks voor het blad.

Dat had ik inderdaad ook wel verwacht. Ik was te laat om de plant nog te splitsen en wat pups naar binnen te halen. Althans, ik las dat dit een slecht idee was om te doen in de late herfst.
Binnen is geen plek, dus vandaar dat ze nog buiten staan.
En eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd of ik de groeipunt kan behouden als de plant buiten (maar wel vorstvrij) staat.
Die schimmel is van de afgelopen 2 weken, idd sinds het zo vochtig is.

Ik vind het inderdaad nog leuk op het dak! Dat er nu wat gevoeligere planten staan, zorgt er ook voor dat ik er vaker een kijkje ga nemen. best leuk!
En leerzaam: zo vind ik best mooi om te zien dat de trachycarpus sinds de herfst echt volledig stil staat, maar dat de rhopalostylis toch (heeeel langzaam) doorgroeit.
Ik ben zeker het wiel aan het herontdekken, maar ook dat vind ik leuk :mrgreen:

groetjes,

yme
yme

43 bedankjes

Berichtdoor yme op 25 maart 2017 19:53

Afbeelding

het is een virus... staat er ineens een Macrozamia Communis op het dak :shock: :shock:

groetjes,

yme
yme

43 bedankjes

Berichtdoor Jane op 26 maart 2017 11:01

yme schreef: het is een virus... staat er ineens een Macrozamia Communis op het dak :shock: :shock:

groetjes,

yme

Ik voelde het al in de lucht hangen. :mrgreen:
Mooi exemplaar!

Zeg, er moet nog wat bij hè?
Groetjes Dina.

Ik heb me in laten palmen
Jane

44 bedankjes

Berichtdoor derfske op 29 maart 2017 20:38

geen tuin en toch een tropische planten willen, dan heb je het zeker te pakken :lol: :thumb_up:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske

50 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 29 maart 2017 20:44

Sfeervolle plaatjes. :thumb_up:
Jozef

604 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video