Ik heb er vorige lente ook eentje in de volle grond geplant en nu ziet hij er zo uit:

Ik had hem deze winter gewoon met wat vliesdoek ingepakt en wat schors vanonder rond de stap, niet voldoende dus.
Ik vind het wel raar dat de speer nog vast zit...

![]() | 60 bedankjes |
![]() | 1028 bedankjes |
Exotic Life schreef:kristof p schreef:Robbin,
ik bescherm mijn canarensies normaal enkel met een vliesdoek en lichtslang en dat heeft vorige winter ook gewerkt. had wel veel bladschade maar herstelde prima....deze winter geen bescherming met een bruine plant als gevolg....
vliesdoek en lichtslang werkt prima hoor maar je moet wel vaak luchten anders krijg je schimmel op de bladeren.
de kleine var porphyrocarpa heeft met een vliesdoek en een lichtslang op de grond ook deze winter geen greintje schade![]()
gr
Kristof
Ik had het inderdaad misschien beter moeten omschrijven. Misschien direct aan de kust dat dit voldoende is, iets verder landinwaarts ook nog zoals West Brabant delen van Zuid en Noord Holland, Zeeland. Al betwijfel ik ten zeerste of dit ook enkel met vliesdoek zou zijn gelukt en zonder lichtslang, om dan nog niet te spreken over nog verder landinwaarts.
Zoals je al aangeeft, had je de palm nog enigzins groen willen houden de afgelopen 2 winters had alleen vliesdoek al helemaal niet geholpen. De gemiddelde Phoenix zou zonder enige vorm van bescherming of enkelt vliesdoek toch wel het loodje hebben gelegd de afgelopen 2 winters is mijn mening, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Robbin
![]() | 23 bedankjes |
EDUARD schreef:Hallo mensen, ik heb er ook twee in pot, en denk ook dat ik het experiment aanga, maar dan ook wel met eentje! Vind buiten het gesleep een tentje het proberen waard, de palmen worden stukken mooier! Afgelopen jaar ging eentje plotseling stukken beter, deze stond zonder schotel op de border en toen ik hem op wilde pakken bleek hij al vast te zitten de wortels zaten al vrij diep!
Gr. Eduard .
![]() | 57 bedankjes |
![]() | 148 bedankjes |
![]() | 348 bedankjes |
![]() | 348 bedankjes |
![]() | 1028 bedankjes |
![]() | 65 bedankjes |
![]() | 348 bedankjes |
Keer terug naar Winterbescherming
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten