Hoi palmvrienden, ook hier nog een eind ronde gemaakt met nieuwe foto's gisteren geschoten en de eerste 2 foto's in de regen van eerder afgelopen week, zo als het erna uitziet hoeven we voorlopig nog niet te slepen
De P. canariensis had ik met draadstangen vastgezet en de grond om de stam omhoog gebracht , dit heeft de palm goed gedaan staat nu helemaal vast en groeit goed,
Hier de jonge C.cooperi [links] en de C.brownii [rechts] deden het goed in de kleine potten alleen waaien ze bij windstoten gemakkelijk om volgend jaar toch maar groter zetten!,
En een view over het geheel naar de serre toe,
Daar staat nu onderaan de C. milnei inplaats van de grote C.cooperi die eerder dit jaar naar Zwolle verhuisde, hier heeft die plaats daar die erg de breedte in gaat!
En weer een blik naar boven,
Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC 2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC 2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC 2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC 2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC 2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
alle planten zien er heel goed en gezond uit de d.fibrosa staat ook zo mooi onder de druiven (zeer mooie foto) de c.medullaris is ook al zeer mooi herstelt uw tuin ziet er zeer mooi uit (prachtige foto s) groeten Gunther
Je planten zien er goed uit, ik persoonlijk heb het niet zo op varens maar ik begrijp goed dat het je heel veel moeite gelegen is ze zo te krijgen....dat is goed geslaagd.....hier in het national park van Buçaco zijn de boomvaren lang zo mooi niet
Ps je hebt een goede druivenoogst zo te zien..
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is