door Dennis_S op 13 feb 2021 11:06
Hier -8,1, flink koud dus weer. Maar al met al is van de beloofde -14 tot en met zelfs -20 hier niets terecht gekomen. Ik maak me geen zorgen om de gewone trachies, maar vooral de andere soorten. Ik hoop dat het meevalt, maar ik verwacht wel een hoop schade overal in het land. Hier de princeps New Form volledig onbeschermd (behalve wortelbescherming. Maar sneeuw in het hart, smeltwater, bladeren tot op de grond van de sneeuw, ijsdagen, nachten tot -8/-9. maar de plant ziet er toch nog goed uit. Geen samengeknepen bladeren zelfs, dus dat geeft hoop. De echte princeps heeft een hoes gekregen, dus is wel droog gebleven. Maandag alles extra beschermingen weghalen. Komend weekend 16-17 graden in de plus en zelfs tegen de 20 in het zuiden. By the way, mijn zonnepanelen gaan als een malle, dus de stroom die de tuin in gaat verdien ik dubbel en dwars weer terug. Het is een zeldzaam heldere lucht momenteel waardoor ze optimaal produceren, beter dan op een gemiddelde zomerdag, hoewel de daglengte natuurlijk nu niet meewerkt.