Vandaag was het tijd om de Dicksonia squarrosa eens nodig te verpotten daar de kluit behoorlijk vol met wortels zit, ook aan de onderkant van de stam is er nieuwe wortelgroei te zien.
De kluit:

Onderkant stam:

De kroon:

Ook was het de beurt om de C. brownii ( links, 13 maanden), C. australis ( rechts, 7 maanden) en de C. cooperi brentwood ( midden, 4 maanden) te verpotten, vooral bij de C. cooperi brentwood zit de groei er goed in.

De grote C. tomentosissima wilt dit jaar niet echt lekker groeien, ik heb hem naar de half schaduw verhuist om te zien of hij het daar iets beter doet.

De C. australis die nu 14 maanden oud is groeit behoorlijk door, de rollen zijn ongeveer 2,5 cm groot.

De C. smithii heeft echt zijn plekje gevonden, had nooit verwacht dat hij zo makkelijk zou aanslaan en dat er zoveel groei zou wezen.

De C. felina is ook een vrij snelle groeier.

De drie grootste zonaanbidders.
C. gleicheniodes:

C. insicoserrata:

C. milnei:

En een paar overzichts foto's, zoals jullie zien zijn er 2 D. antarctica's verdwenen, 1 met dubbele kop en 1 met 170 cm stam die naast de C. smithii stonden. De redenen waarom deze weg zijn is omdat ik in de achtertuin andere soorten wil uitplanten, alleen de D. antarctica met 240 cm stam blijft staan omdat het een mooie blikvanger is.

De grotere C. brownii heb ik naar de voortuin verhuist omdat hij hier iets meer ruimte heeft.

De C. medullaris in de voortuin begint er steeds mooier uit te zien, denk wel dat ik volgende maand 1 of 2 stammen van de Musa's zou moeten gaan verplaatsen omdat de volgende rol die richting opgaat.