Musa basjoo ??

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Musa basjoo ??

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 20 jul 2010 15:18

Haai vrienden,

Ik heb me enkele banaantjes meegenomen uit Floralux een tijdje terug, gewone basjoo's volgens de winkel. Maar als ik nu beter kijk en vergelijk met men andere basjoo's denk ik dat het helemaal geen basjoo's zijn ?? De witte waas op de stam komt toch niet voor bij basjoo, ook de bladeren zijn veel te rond voor een basjoo volgens mij, niet ?? :? Wie kan me vertellen welke musa dit is aub ?!
Ik zou het graag willen weten omdat ik ze normaal zou laten staan maar als het geen basjoo is moet die er terug uit voor de winter natuurlijk.
Hier enkele foto's...Let niet op het onkruid.. :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt avast ! :)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Re: Musa basjoo ??

Berichtdoor djoeke op 20 jul 2010 16:35

Zou het geen Musa balbisiana kunnen zijn ?
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 25 jul 2010 17:44

Ik heb er hier ook 1 staan Waterboyke, ik heb inmiddels ook al de leverancier van deze Musa´s gevraagd om welke soort het hier gaat maar heb nog geen reactie gehad.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 30 jul 2010 07:14

Een balbisiana weet ik niet hoe die eruit ziet, nog niet gezien dus dat weet ik niet. Ik weet wel heel zeker dat het geen gewone basjoo is, lijkt er totaal niet op. ik heb hier nu drie exemplaren van, allemaal uitgeplant met het gedacht dat het basjoo was, kga ze er sowieso terug uithalen voor de winter. Een begint al mooie grote dikke bladeren te maken. Ik heb ook een redelijk exemplaar (1.30m) van de 'musa da jiao', gekocht bij Guus, daar lijken ze sprekend op ?!
Heb je al antwoord gekregen Ro ? En wat denk jij persoonlijk Ro, jij weet toch ook veel van bananen ? ;)
Al bedankt ! :thai:
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor erna op 30 jul 2010 09:31

Musa thompsonii ??
Zo te zien zit er een waslaagje over de stam.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor jaak op 30 jul 2010 19:50

waterboyke,
ik heb een musa acuminata van op de ruilbeurs bij canna banana van vorig jaar gekocht bij Andrews garden en daar zit ook een waslaag op de stam
tuin 246-400.jpg
tuin 246-400.jpg (15.79 KiB) 4672 keer bekeken
tuin 247-400.jpg
tuin 247-400.jpg (18.77 KiB) 4672 keer bekeken

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 02 aug 2010 21:53

Ik heb ondertussen antwoord gekregen maar daar schieten wij nog niks mee op omdat de betreffende kweker/ handelaar het zelf ook niet weet en zijn leverancier weet het ook niet, schiet echt op.
Zelf weet ik ook nog niet hoe ik deze moet benoemen, bij de meeste soorten verklapt de kleur van de stam/ steel en de oren van de bladeren een beetje in welke richting je moet zoeken maar zelf kom ik hier ook niet verder mee, ik heb de vraag neergelegd bij een paar kenners en hopelijk kunnen ze het achterhalen om welke soort het hier gaat.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor griphuz op 04 aug 2010 10:01

Zeker geen basjoo inderdaad, ook zeker geen thomsonii o.i.d.,
Als je het mij vraagt is het helemaal geen botanische soort maar een cultivar, dus een Ice Cream, Cavendish, noem maar op, zo'n AAB verhaal. En die zijn bijna niet te identificeren volgens mij.
Groetjes,
Remko.
Geïnteresseerd in varens?
Kijk eens op http://nederlandse-varenvereniging.nl/forum/
griphuz

48 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 04 aug 2010 17:20

Bedankt Ro voor het opzoek werk ! Ik ben benieuwt of je antwoord gaat krijgen van de kenners...
@Remko, interesante info, thx !

Wat me wel opvalt is dat deze zeer brede bladeren maakt, dus niet lang smal maar eerder kort en breed. Ze zijn nog vrij klein en met dit weer schiet het ook niet op dusja, wachten tot volgend jaar zeker om te zien hoe ze worden. Ik ben ook eens benieuwt hoe ze het deze winter gaan doen. Ik zal binnekort nog eens een foto maken van de grootste van de drie die ik heb.
Het voornaamste is dat ik nu al 100% zeker weet dat het geen basjoo is wat ik zelf ook al dacht.
Bedankt !! :thai:
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie