marinus schreef:Foto om 10.57 gemaakt Takelt heel hard af. Hele dag zon op het zuiden. Krijgt volgens voorschrift water.
Richard hoeveel water geef jij de Bism.?
Hij ziet er inderdaad slecht uit met dat geknepen blad, erg jammer! Maar helaas zijn onze situaties totaal niet te vergelijken. Ik kan je vertellen dat als we er zijn (gemiddeld zo'n 2 weken per maand) ik zoveel mogelijk water geef. Omdat de resterende dagen van de maand de verzorging door de tuinman gebeurt die een pak minder scheutig is. Voor de grootste is dat al gauw een liter of 60 a 70 per dag. De kleinere schat ik op ongeveer 20 tot 30 liter. Echter hier staan ze in volle grond en die van jouw in pot. Ik zit in een tropisch klimaat met zelden temperaturen onder de 25 graden, bij jullie zit soms een delta in de temperatuur van meer als 15 graden binnen één etmaal. Ik zit hier op een zandbodem die nog geen plassen creëert al leg ik er de tuinslang heel de dag naast. Het water draineert instantaan. Kortom niet te vergelijken.
Misschien moet je deze vraag is aan iemand met een vergelijkbare situatie stellen, bijv. Rob of iemand anders die ook in NL of BE woont en een Bismarck in kuip houdt