![]() | 137 bedankjes |
guardian1967 schreef:GaveAgave schreef:Dat roept inderdaad allemaal vragen op, maar ik lees niks op basis waarvan een rechter jou gelijk zou geven volgens mij.
Wat voor een bewijs had je verwacht van hem om te bewijzen dat de zaden echt uit kruisingen komen? Als die kruisingen zo zeldzaam zouden zijn, of zelfs niet zouden bestaan, dan is er dus geen vergelijkingsmateriaal, toch?
Waarom koop je zaden van kruisingen die onmogelijk zijn, of heel zeldzaam zijn, zonder dat je eerst zelf goed checkt of het wel OK is?
Ja, hij is mogelijk de schuldige, maar je kunt ook niet zeggen dat jij een beetje voorzichtiger had kunnen zijn, toch?
En nee, ik ben hem niet, ken hem niet, heb nooit iets bij hem gekocht, en zal dat ook niet doen.
Inderdaad had ik eerst moeten checken absoluut zo.
Maar ik hoor nu wel heel veel verhalen van andere mensen die toch schrijnend zijn.
Ik zal mijn geld wel niet terugzien maar de politie is wel gestart met een onderzoek naar hem.
Als dit hem al eens afschrikt en ermee stopt mensen op te lichten is voor mij al goed.
Ik had inderdaad eerst zelf opzoekingen moeten doen.
Oh en iets aanbieden dat niet bestaat is nog steeds oplichting he.
En de persoon is ook aanwezig op dit forum
guardian1967 schreef:Misschien zou het ook een mooie topic zijn om ergens te plaatsen welke personen 100% betrouwbaar zijn, zodat zowel de leek als de kenner mensen kennen waar ze zeker zijn wat ze aankopen. Mogen websites zijn maar ook particulieren die in het verleden hebben bewezen betrouwbaar te zijn. Dus geen topic met wie niet te vertrouwen is maar wie wel.![]()
![]() | 43 bedankjes |
tankton schreef:guardian1967 schreef:GaveAgave schreef:Dat roept inderdaad allemaal vragen op, maar ik lees niks op basis waarvan een rechter jou gelijk zou geven volgens mij.
Wat voor een bewijs had je verwacht van hem om te bewijzen dat de zaden echt uit kruisingen komen? Als die kruisingen zo zeldzaam zouden zijn, of zelfs niet zouden bestaan, dan is er dus geen vergelijkingsmateriaal, toch?
Waarom koop je zaden van kruisingen die onmogelijk zijn, of heel zeldzaam zijn, zonder dat je eerst zelf goed checkt of het wel OK is?
Ja, hij is mogelijk de schuldige, maar je kunt ook niet zeggen dat jij een beetje voorzichtiger had kunnen zijn, toch?
En nee, ik ben hem niet, ken hem niet, heb nooit iets bij hem gekocht, en zal dat ook niet doen.
Inderdaad had ik eerst moeten checken absoluut zo.
Maar ik hoor nu wel heel veel verhalen van andere mensen die toch schrijnend zijn.
Ik zal mijn geld wel niet terugzien maar de politie is wel gestart met een onderzoek naar hem.
Als dit hem al eens afschrikt en ermee stopt mensen op te lichten is voor mij al goed.
Ik had inderdaad eerst zelf opzoekingen moeten doen.
Oh en iets aanbieden dat niet bestaat is nog steeds oplichting he.
En de persoon is ook aanwezig op dit forum
Ja, er is zoiets als "je boeren verstand gebruiken". Dus als iemand een "echt" ruimteschip te koop heeft voor 100 euro waarmee je naar de maan kunt vliegen, dan had je kunnen weten dat het onzin is.
Dan is het trouwens nog steeds oplichting en strafbaar.
Maar iemand die online kruisingen van planten verkoopt? Ik zie daar geen enkele reden om aan te twijfelen. Dat jullie zeggen dat die kruising niet bestaat, hoe kon ik dat weten? Sterker nog, iemand die er iets vanaf weet kan zelfs argumenteren dat het beiden trachycarpus bomen zijn, en dat een kruising helemaal niet vergezocht is.
De enige vraag die nog staat is: wist de verkoper dat het geen kruisingen waren?
En dat is nou net hetgene wat erg moeilijk te bewijzen is.guardian1967 schreef:Misschien zou het ook een mooie topic zijn om ergens te plaatsen welke personen 100% betrouwbaar zijn, zodat zowel de leek als de kenner mensen kennen waar ze zeker zijn wat ze aankopen. Mogen websites zijn maar ook particulieren die in het verleden hebben bewezen betrouwbaar te zijn. Dus geen topic met wie niet te vertrouwen is maar wie wel.![]()
Zie dit:
http://palmvrienden.net/help/goedgekeur ... mvrienden/
![]() | 137 bedankjes |
![]() | 137 bedankjes |
![]() | 137 bedankjes |
![]() | 137 bedankjes |
![]() | 99 bedankjes |
![]() | 1135 bedankjes |
![]() | 49 bedankjes |
![]() | 1135 bedankjes |
Keer terug naar Nieuws en tips
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten