nee selva, dat gaat veel sneller, plant het in een grote speciekuip , veel mest en goede grond , geef het licht en warmte en hou het goed vochtig en geef hem goed te drinken, dan kan hij al in een jaar zonder winterstop al die 4 meter halen, schrik niet van de omvang van die banaan, de bladeren zijn erg groot en lang, kijk op deze forum , en bekijk de musa basjoo bij andere forum leden, ze staan meestal in volle grond in de tuin, als het niet donker was had ik een foto van die van mij geplaatst, dan heb je een idee, maar zoek op deze forum ,en dan heb je ook een idee hoe groot ze kunnen worden, ik zelf sta meestal weer verbaast te kijken ,als er weer een nieuw blad uitrolt, en dan die breedte en zeker die lengte van het blad, gewoon imposant die plant, ik hou ook van bananen planten, zijn zeer snelle groeiers, zeker die basjoo, maar in je huiskamer ?? zou graag een foto van willen zien als het daar binnen groeit

je zou zeker een hoog plafon moeten hebben , zorg in de winter wel voor bij verlichting ( dikke ledlamp ) wel, m,v,g, paul