Palmen met rijp erop. Blijft een bijzonder gezicht!
Hebben vannacht -4 - -5 C gehad, als ik de thermometer moet geloven.
En komende nachten vriest het nog meer.
Ik ben benieuwde hoe ze dit onbeschermd gaan doen, toch zou het moeten kunnen.
![]() | 102 bedankjes |
![]() | 1135 bedankjes |
![]() | 31 bedankjes |
![]() | 35 bedankjes |
PeterHoofddorp schreef:Ik ben benieuwde hoe ze dit onbeschermd gaan doen, toch zou het moeten kunnen.
![]() | 34 bedankjes |
Tropical Gardening schreef:PeterHoofddorp schreef:Ik ben benieuwde hoe ze dit onbeschermd gaan doen, toch zou het moeten kunnen.
Geen probleem hoor, alleen die oreophylus is wel spannend. Ik ben mijn exemplaar verloren bij een relatief zachte winter. Mag ik vragen waar jij jouw mooie oreophyllus vandaan hebt? Ik kan ze nergens meer vinden helaas...
![]() | 102 bedankjes |
![]() | 156 bedankjes |
![]() | 1135 bedankjes |
PeterHoofddorp schreef:Tropical Gardening schreef:PeterHoofddorp schreef:Ik ben benieuwde hoe ze dit onbeschermd gaan doen, toch zou het moeten kunnen.
Geen probleem hoor, alleen die oreophylus is wel spannend. Ik ben mijn exemplaar verloren bij een relatief zachte winter. Mag ik vragen waar jij jouw mooie oreophyllus vandaan hebt? Ik kan ze nergens meer vinden helaas...
Ik heb begrepen dat deze Trachycarpus oreoplylus tegenwoordig verhandeld word als Trachycarpus ukhrulensis. Voor de duidelijkheid : Trachycarpus manipur, oreophylus en ukhrulensis is nu één en dezelfde palm, zo het schijnt. Ondanks de verschillende vindplaatsen van de twee.
Ik heb er meerdere. Allen toch weer verschillend. Ik hou me maar aan de kaartjes die erbij zaten toen ik ze kocht.
T. manipur staat er bekend om (speerrot en dan terugkomen), Hitch.
![]() | 34 bedankjes |
Tropical Gardening schreef:PeterHoofddorp schreef:Ik ben benieuwde hoe ze dit onbeschermd gaan doen, toch zou het moeten kunnen.
![]() | 348 bedankjes |
Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten