Zo is het maar net Hans. Hier was het vandaag heerlijk zonnig maar alles inmiddels weer dichtgesmeerd. Fotootje vanaf de 1e verdieping..alles oogt nog groen:
Happy new year All, 4e dag in Januari bij lente temperaturen 8C tot zelfs 15C . Nu alweer 13C , wel zeik nat maarja we kunnen niet alles hebben in Januari mijn 37 jarige Phoenix canariensis in 110liter pot buiten vergeten en 3jarige dactilifera zaailing. Hebben dus -6 tot -8C gezien en zijn nu groen, hier en daar wel wat tropisch gesneuveld maar sofar sogood. Zal er eens een posting aan wagen in het juiste topic. Voorlopig zachte 1e week in Januari en mogelijk 2e week ook nog, we gaan nog maar niet te ver vooruit kijken
Laatst bijgewerkt door hanscazan op 06 jan 2023 19:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Waait stevig hier in de tuin. 12 graadjes geworden..Het blad van de canariensis heeft wel wat verkleuring gekregen maar als dat zo blijft dan all good. De rest vd plantjes zien er picobello uit.
11 Jan 2023, nog steeds 8-12C , warmste en volgens mij NATSTE begin Jan ooit. 12 Jan voorspellen ze 30 emmers water per m2 Ivm de huidige gas en electra prijzen niet verkeerd maar te nat lijkt me ook niet geweldig voor de buiten planten(in pot ) . Toch staat ff e.e.a. toch buiten om lekker te ademen en van de buitenlucht/licht te genieten. Best link want nat naar binnen bij iets langere vorstperiode in FEB worden ze ook niet blij van. Blijft passen meten puzzelen in onze contreien Tot slot, wat heb ik zin in de lente