door lily-anne op 24 aug 2010 13:50
Hoi,
Toch wel altijd prachtig om zien die nieuwe kroonvorming !!!
@ Grad,
heb je die reuzen cycas zelf opgekweekt als jong plantje ??? prachtig resultaat - staat er ergens op het forum welke grondsamenstelling je geeft en hoe de verhouding potgrootte moet zijn tegenover de plant ?Hoe vaak je verpot ...(Hier zou dat te veel van het onderwerp afwijken denk ik )
@Hent ,
Je schrijft dat je de plant al van het voorjaar leert om ook water langs zijn wortels op te nemen - bedoel je daarmee dat ze dat niet van natura doen en hoe leer je dat dan aan ? Zijn ze dan wat beter bestand tegen wortelrot of is dat alleen in de winter een probleem ?
Ik kijk al een hele tijd verschillende keren per dag of er nog geen aanzet is om een flush te starten , vorig jaar heeft hij rond deze tijd ook een nieuwe kroon gekregen - spannend !!!
Ik merk wel dat jullie toch heel wat meer voeding en water geven dan ik - dat zal ik volgend jaar eens gaan toepassen , hopelijk krijgt hij dan wat meer veren tegelijk .
Ik vraag me wel altijd af , als je voeding geeft , en je neemt de juiste verhouding zoals op de verpakking , hoeveel liter je dan tegelijk geeft , of geef je tot het er onderaan uitkomt ?Het zal wel een groot verschil geven of je nu een halve of hele liter oplossing geeft veronderstel ik
groetjes
Lily-Anne