Eucalyptus glaucescens

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Eucalyptus glaucescens

Berichtdoor Pater-ik op 21 aug 2010 19:29

Hallo,
Heeft er hier iemand hier ervaring mee?
Ik heb hier een eucalyptys die het niet goed doet het is zo dat er 2 van de 3 boompjes het niet goed doen, de blaadjes verwelken en worden bruin. De stam echter vertoond nu geen symptomen dat hij zou afsterven. Wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn? In bijlage kan je 2 foto’s zien met wat ik bedoel. Het is wel zo dat er anderhalve maand geleden een paal in de grond werd geklopt ter ondersteuning van de boompjes. Zou hier de oorzaak gezocht moeten worden?
Herschaalde kopie van Eucalyptus glaucescens 001.jpg
Herschaalde kopie van Eucalyptus glaucescens 001.jpg (68.68 KiB) 9420 keer bekeken
Herschaalde kopie van Eucalyptus glaucescens 002.jpg
Herschaalde kopie van Eucalyptus glaucescens 002.jpg (69.43 KiB) 9420 keer bekeken

G'tjs
Patrick
Pater-ik

23 bedankjes

Re: Eucalyptus glaucescens

Berichtdoor natalia op 22 aug 2010 11:30

Heb ik met mijn Eucalyptus gunnii ook gehad. Oplossing: ga de takken met droog blad wegsnoeien, die herstellen zich echt niet meer. Met een beetje geluk en mooi weer loopt hij weer uit. Eucalyptus is zeer gevoelig voor veranderingen in de grond, dus het kan best zijn dat het plaatsen van die paal de oorzaak is. Maar ook het verplaatsen, te weinig water en onkruid kunnen de boosdoener zijn. Als je twijfelt of de tak nog leeft, schrap een stukje met je nagel af, als het nog groen is, is het goed.
natalia

1 bedankjes

Berichtdoor Pater-ik op 22 aug 2010 11:36

Hallo
Bedankt voor uw reactie. Ik heb alles al toegepast wat je hier hebt gezegd, ik hoop dat de stam niet verder afsterft en nieuwe scheuten begint te maken. Ik heb de stam bekeken zoals dat ook wel gedaan wordt bij een olijf en heeft nog een groene kleur als je er aan krabt.
G'tjs
Patrick
Pater-ik

23 bedankjes

Berichtdoor natalia op 22 aug 2010 12:03

Dan moet het goed komen ;) Als ik het goed op de foto zie heeft jou eucalyptus 2 stammen uit de grond komen? Die van mij had er 3, 1 is dus afgestorven maar 2 andere doen het prima. Nu je de onderste takken heb gesnoeid, gaat hij in de hoogte groeien. Succes !
natalia

1 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?