JUNGLETUIN KIWI

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: JUNGLETUIN KIWI

Berichtdoor videomaster op 22 jun 2010 02:23

Ik merk enkele Thai-Chinese invloeden op zoals de waterkruik, tempelbel, geesteshuisje... enige samenhang?
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor kiwi op 22 jun 2010 08:22

Goed gezien, Videomaster!
sawadee krap.....Quirijn :thai:
kiwi

33 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 22 jun 2010 14:11

Nu weet ik de samenhang nog steeds niet! :shock:

:thai:
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor kiwi op 22 jun 2010 20:59

Bedoel je de samenhang tussen jou en mij......? Het grote verschil is dat jij lekker in thailand woont en wij hier in nederland. We zijn er er al vaker geweest en thailand zijn we toch nog wel steeds erg verliefd op. Ik ken echter alleen buiten bangkok het zuiden daar zijn we nu al 4 keer geweest. Koh Lanta blijft voor ons the place to be maar zou ook graag eens naar het noorden gaan en vervolgens cambodja/ birma en vietnam. We hebben hier al veel mee gemaakt(huwelijk schoonbroer/ zus, zegenen/ dopen van onze kleine Dhin, te veel om op te noemen. Dus ja, enige samenhang hebben we wel....ik zou er graag willen wonen, waar zit jij ergens?!

Groetjes Quirijn :thai:
kiwi

33 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 23 jun 2010 01:51

kiwi schreef:Bedoel je de samenhang tussen jou en mij......

Ik bedoelde de samenhang tussen de opgenoemde zaken en jou.

kiwi schreef:waar zit jij ergens?!

Noord-Oosten provincie Khon Kaen.

Hoe heb je die waterkruik in NL gekregen?... toch wel iets te groot om in je bagage te steken?

Een kleine toelichting voor de geïnteresseerden: zulke kruiken worden oorspronkelijk gebruikt als waterbak om bvb te douchen of toilet door te spoelen. Thaise benaming โอ่งมังกร of "ohng mang-gon", waarbij "ohng" staat voor waterpot en "mang-gon" voor draak.
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor kiwi op 23 jun 2010 20:36

Hee Eduard,
dank je voor je reactie. De C. Medullaris heb ik inderdaad net kunnen redden afgelopen winter! Gelukkig!!! Ik zal een cyathea nooit meer naar de zolder halen, daar wordt de boomvaren echt niet beter van, sterker nog, ik mag blij zijn dat hij nog leeft. Ik ben nu hard opzoek naar een geschikte winterstalling aangezien ik nu nog meer aangestoken ben door Eduard en Ro met de varen ziekte en de andere exoten die toch ergens moeten staan.....Mijn vrouw doet me wat, ha ha! Helaas heb ik zelf bijna geen licht in de garage en is deze niet/ te slecht geisoleerd en mijn tuin is te klein om een winterstalling te bouwen met zo'n kleine rakker.....! Maar alles komt goed en ik zal/ moet zeker iets vinden.

Groetjes Kiwi
kiwi

33 bedankjes

Berichtdoor Inazuma op 23 jun 2010 20:43

videomaster schreef:
Hoe heb je die waterkruik in NL gekregen?... toch wel iets te groot om in je bagage te steken?

Een kleine toelichting voor de geïnteresseerden: zulke kruiken worden oorspronkelijk gebruikt als waterbak om bvb te douchen of toilet door te spoelen. Thaise benaming โอ่งมังกร of "ohng mang-gon", waarbij "ohng" staat voor waterpot en "mang-gon" voor draak.

Die zijn hier te koop als (chinese)bloempotten, ze worden geimporteerd door verschillende bedrijven als bij-handel vermoed ik.
Inazuma

24 bedankjes

Re: JUNGLETUIN KIWI, update

Berichtdoor kiwi op 29 aug 2010 12:41

Hoi forum vrienden, hier een aantal nieuwe foto's van mijn jungle....Het staat hier ondertussen goed vol en alles is als ik terug kijk erg hard gegroeid! Het wordt nu hoog tijd voor een ander huisje met een veel grotere tuin, :lol: :lol: :lol: Wat me dit jaar erg tegen viel was de groei van de basjoo, die zat er niet echt in en de T. fortunei heeft zich goed hersteld na de zware winter maar toch ook dit jaar korte bladstelen en kleine bladeren, vraag me toch nog steeds af hoe dat kan, maar bij deze weer wat foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Quirijn.
kiwi

33 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 29 aug 2010 22:29

Bedankt voor de prachtige foto's weer.

Dat van die korte bladstelen, zou te maken kunnen hebben met een plant die niet goed doorworteld zou zijn, kan dat kloppen?

Ik heb hetzelfde bij een Wagnerianus en die heeft het nog erger, daar komen de bladeren nauwelijks de kruin uit.
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 29 aug 2010 22:36

Hey ,

ziet er inderdaad weer goed uit ;)

Hoe doe je dat eigenlijk met die foto' s ? bij de eerste reeks hingen die echt aan elkaar en nu zit er een spatie tussen maar geen tekst , bij mij staat steeds de benaming tussen de foto's maar is niet altijd echt nodig .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video