Vakantie naar Kenia

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Vakantie naar Kenia

Berichtdoor bommetje op 30 okt 2010 18:57

Maandag vertrekken we lekker voor 26 dagen Kenia... Heeft er iemand tips om eventueel zaden mee te kunnen nemen? en te "oogsten" kan ik ze plukken of moet ik ze van de grond rapen? geen idee welke planten en bomen er allemaal zijn, dus weet ook niet welke zaden ik zou kunnen vinden?Mocht ik wat over houden worden ze uiteraard hier verdeeld ;)

Ook heb ik nog enkele zaailingen staan, Phoenix, trachy's en Flamboyanten.

Wat kan ik hier het beste mee doen komende 16 dagen? Mijn buurman wil wel op ze passen, maar vraag me af of ze daar beter van worden. Hij heeft helemaal niks met planten...

Kan ik ze nu ook gewoon wat kouder neer zetten, bijvoorbeeld waar ik de andere planten ook over winter? daar is het nu 10 tot 15 graden.

alvast bedankt voor de tips!
bommetje

26 bedankjes

Re: Vakantie naar Kenia

Berichtdoor Eduard op 30 okt 2010 19:53

Hoi, fijne vakantie en pas op met dat wilt grut aldaar! :P en zou ik die planten inderdaad bij de overige zetten.
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Re: Vakantie naar Kenia

Berichtdoor amourath op 31 okt 2010 12:10

bommetje schreef:Maandag vertrekken we lekker voor 26 dagen Kenia... Heeft er iemand tips om eventueel zaden mee te kunnen nemen? en te "oogsten" kan ik ze plukken of moet ik ze van de grond rapen? geen idee welke planten en bomen er allemaal zijn, dus weet ook niet welke zaden ik zou kunnen vinden?Mocht ik wat over houden worden ze uiteraard hier verdeeld ;)

Ik ben net terug van Namibië en daar is zo goed als niks van zaad te vinden nu, het is er lente dus alle bomen staan in bloei maar geen zaden meer dus. Kenia ligt hoger, op de evenaar, daar zijn niet echt seizoenen dus ik weet niet goed wanneer bomen daar dan bloeien en zaad vormen... je zal wel zien ginder :)

Jouw zaailingen ga je toch aan de buurman moeten toevertrouwen, 26 dagen zonder water overleven ze niet. De overwinterplaats is prima qua temperatuur.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips