Hoi Bart, ja dat is te wensen dat het niet te lang gaat duren, maar als je weet dat alles goed beschermd staat, ben je ook weer een stukje stres kwijt [in mijn geval] eind deze week weet ik of dat zo is! want ze geven strenge vorst, hou ik alles in de gaten, is het dan goed kan ik met een gerust gevoel de winter door! Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC 2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC 2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC 2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC 2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC 2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
pfffrrrt en wederom lig ik dubbel hier, sorry hoor, maar ik blijf het zo lachwekkend vinden al die ingepakte planten, maar het is bijzonder handig en leerzaam om te zien hoe iedereen aan het werk is in de winter...
Ik kan niet achterblijven, dus ook een paar foto's van bescherming voor onze boomvarens en musa. Een uitgebreide reportage is te vinden in mijn eigen topic dit is onze tropische tuin.
Bijlagen
20 nov musa basjoo ingepakt, klaar voor de winter.jpg (138.21 KiB) 2752 keer bekeken
20 nov bescherming van isolatieplaten .jpg (125.88 KiB) 2752 keer bekeken
Ben Ik blij dat ik enkel wat kleine trachy's heb in mijn tuin. En kleine Albizia boompjes. Ik neem het risico, Niets beschermen. En 'k zal wel zien hoe ze de winter zijn doorgekomen. De rest staat lekker binnen. Alvast voor al diegene die zoveel werk in bescherming steken, dikke pluim Ik wens jullie veel succes met de overwintering.
trachy's gaan prima de winter door, ik heb ze nog nooit beschermt en zelfs toen de 4 grootste fortunei's zijn waren verhuist en amper wortel hadden aangemaakt, zijn ze de vorige snertwinter goed doorgekomen, wat wil zeggen dat ze echt supersterk zijn! Chaemeropsen ook nooit beschermt afgelopen winter bij de net aangeschafte speerrot maar die zijn hersteld.