Tetrapantex overwinteren

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Tetrapantex overwinteren

Berichtdoor draco op 28 nov 2010 15:54

Momenteel heb ik een Tetrapantex staan in de tuin met 3 stammetjes van ongeveer 50 à 60 cm , en nog heel wat bladeren aan
Na de eerste strenge vorst van deze nacht , zijn bijna alle bladeren slap gevallen
Wat is nu het beste om deze te overwinteren ( vorig jaar was die nog niet zo groot , heb toen niks gedaan en alles tot op de grond weg , en in het najaar kwamen er nieuwe uitlopers , waarvan ik nu dus 3 stammen heb ) ???
Alles zoals vorig jaar laten afvriezen ( maar dan moeten ze opnieuw van nul beginnen , daar waar ik toch al 3 mooie stammen heb ) ???
Of de bladeren ( die nu toch slap zijn ) eraf halen en proberen de stammen in te pakken ???
Of kunnen de stammen een strenge winter overleven en dan volgende zomer vanuit de stam verder groeien ??
Thanks
Peter
draco

Re: Tetrapantex overwinteren

Berichtdoor shorty op 28 nov 2010 17:34

is het niet tetrapanax?.... :lol:
shorty

9 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 28 nov 2010 18:49

Ik heb over de mijn wat stro gedaan daarover een kuip van 70 l gezet en daar noppenfolie over gedaan maar of dat een goei oplossing is weet ik ook niet hoor . Het is nog maar een heel kleintje stam van 5 cm
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor shorty op 28 nov 2010 19:02

djoeke schreef:Ik heb over de mijn wat stro gedaan daarover een kuip van 70 l gezet en daar noppenfolie over gedaan maar of dat een goei oplossing is weet ik ook niet hoor . Het is nog maar een heel kleintje stam van 5 cm

heb nog heel wat jonkies op de zolder staan hé buurman :lol: :lol:
shorty

9 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 28 nov 2010 19:28

:thumb_up: :thumb_up: :D
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 29 nov 2010 02:03

Vandaag ook mijn Tetrapanax winterklaar gemaakt, alle bladeren afgeknipt en mooi rond en tegen de stam gelegt, de stam zelf heb ik omwikkelt met vliesdoek. That's it, tijdens langere vorstvrije periode's verwijder ik het vliesdoek even enz... ;) Simpel dus, het ding kan redelijk veel verdragen hoor ! :)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Keer terug naar Winterbescherming