Temperaturen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Temperaturen

Berichtdoor Exotic Life op 03 dec 2010 19:39

wsnbm schreef:
Exotic Life schreef:
wsnbm schreef:Vanmorgen:

Rotterdam -11 graden, vraag me af waar die smok blijft???

Bij jouw in de tuin toch niet zeker? Rotterdam airport is het station van KNMI op de actuele knmi kaart en dat is altijd kouder als midden in Rotterdam zelf. Den haag hetzelfde verhaal, loosduinen -10 gemeten maar in de stad zelf -7 wat overigens voor haagse begrippen ook steen en steenkoud te noemen is.

Robbin

De thermometer gaf vanmorgen -11 aan, meter staat wel in de volle wind, sneeuw, regen alles, maar hij gaf het echt aan :shock:

Kijk maar op teletekst pagina 705 3e pagina Rotterdam min 11.1 graden.

Ik woon niet in het centrum maar in een buitenwijk, tegen Nesselande en Ommoord aan.
Ik zag op de snelweg inderdaad richting het centrum een graad of 3 oplopen en in Pernis weer omlaag gaan naar -9.

Ik woon minder dan 10 km van Rotterdam Airport af.

Dat verklaart je temperatuur, Rotterdam Airport is standaard kouder dan hartje Rotterdam zelf maar alsnog koud genoeg. Best bizar te noemen opnieuw...
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 03 dec 2010 19:41

Dennis29 schreef:Er is 10 centimeter sneeuw gevallen, hartstikke mooi maar natuurlijk vreselijk voor de palmen.
Gelukkig gaat het morgen al dooien :) .

Ik zou hier niet al teveel op hopen, verlopig lijkt het vannacht al weer een stuk harder te gaan vriezen dan verwacht. Lijkt morgen afhankelijk waar je woont de neerslag in regen of sneeuw te vallen, mogelijk op sommige plekken misschien wel ijzel. De verwachtte dooi voor volgende week is eveneens getemperd met gewoon dik vorst in de nachten en overdag net boven 0.

Robbin
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 03 dec 2010 19:46

erna schreef:
Exotic Life schreef:
Dejagere schreef:inderdaad zag net op het nieuws dat de Belgische kust de koudste temp van vandaag had -13° zelfs gemeten door opklaringen aan de kust.

Klopt. Ik was vanochtend ook vroeg wakker en volgde het weerwoord forum op de voet en daar kwamen melden van -13 in zowel Koksijde, Oostende en Middelkerke, het kouds was de Belgische Kuststrook. Ik moest direct denken aan Erna maar ook Kristof uit met al zijn Butia soorten, en nog veel meer zeer tedere planten. Was benieuwd of hij die tijdelijke kas boven zijn Livistona en dergelijke nog vorstvij heeft weten te houden

Robbin

Gelukkig genoeg voorzorgen genomen, zo hebben we vorige zaterdag nog 2 kleine elektr. kacheltjes gaan halen ( 14 euro/stuk ), en die bij de meest kwetsbare planten gezet, er staan nu in totaal 5 van dergelijke toestelletjes in de 'kotjes', en ze werken goed.
Mijn man heeft het nacht - en dagverbruik elektriciteit gemeten, en we komen met alle bescherming ( lampen inbegrepen ) aan een kostprijs van ongeveer 6 euro per nacht ( we hebben nachttarief ) en overdag ongeveer 10 euro. Vandaag is het de eerste dag dat we alles constant laten branden, het is hier momenteel terug - 2,4 graden. Dus die - 3 dat men voorspeld heeft voor deze nacht ( enkele dagen geleden) zal ook zeker niet kloppen.
Van Kristof weet ik niets, ik hoop echt dat hij alles wat beschermd heeft.
groetjes,
Erna

Inderdaad, dat hoop ik ook voor hem aangezien aankomende nacht wel eens weer flink koud zou kunnen gaan verlopen als het helder blijft boven het sneeuwdek. Overigens ga ik van het weekend kijken of ik ook nog ergens een extra kacheltje kan aanschaffen. De ontwikkelingen zinnen me totaal niet, en vergelijkbaar met de vorige winters waar ook continu echte dooi vooruit werd geschoven.

Indien de sneeuw morgen niet verdwijnt kan ook zaterdagnacht gewoon weer koud verlopen. De dooi die vanaf zondag definitief zou moeten doordringen is ook al een kouder geworden. Ik denk zelfs als er plekken zijn waar de sneeuw zou blijven liggen er geen eens sprake gaat zijn van dooi. De ontwikkelingen op langer termijn wil je al helemaal niet zien, met een hoog in aanmaak boven Scandinavie. Gelukkig is dat nog ver weg, maar de ontwikkelingen vertonen zeer gelijkwaardige trekjes met de voorgaande 2 winters, alleen lijkt dit maal ook de kuststrook niet bespaard te blijven...

Robbin
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor pepeverstreken op 03 dec 2010 20:49

eerlijk gezegd zie ik de dooi nog niet komen
voor vanavond opnieuw strenge vorst en morgen zaterdag geven ze 5 tot 10 cm extra sneeuw
zondag zou het gaan ijzelen en licht dooien maar vanaf maandag weer ijsdagen
als we dit weertype in januari of februari hebben hoeveel graden zou het dan gaan vriezen?

pepe
pepeverstreken

104 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 03 dec 2010 21:02

p e t e r schreef:Bij mij ligt zo'n 6 a 7 cm sneeuw.

T. Actueel: -7,6
T. Min: - 8°

Verwacht deze nacht: -10

Deze morgend om 7u: - 12.6
om 8u: - 13° (Tmin voor deze winter)

De sensor hangt onbeschut in de tuin op 1m20.

Sneeuwdikte op de grond: 9, 5cm

Momenteel reeds sinds 17u heel lichte sneeuw? val (je zit het enkel glinsteren als je met een zaklamp schijnt in de lucht).

T act: - 7°
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 03 dec 2010 21:05

Vanavond hier al -7 op de thermometer gehad,ik hou mijn hart vast want zulke temperaturen van in de vooravond zijn we hier niet gewoon. :cry:
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 03 dec 2010 21:07

Ik vrees dat wij hier in het zuiden weer de klos zijn vannacht! We gaan nu al weer naar de
-8 ben benieuwd wat het wordt?
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 03 dec 2010 22:46

Hier is't nu - 6° dus dat belooft voor morgen vroeg . Het is echt wel zoals ze zeggen met gevoelstemperatuur van -20° want ik kan goed tegen de kou maar nu is het echt wel brrrrr.
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 03 dec 2010 23:07

Vanmorgen op de thermometer zag ik -6,8 graden. In tuinhuisje is alles bevroren.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 04 dec 2010 01:21

Ben om 22.00u van mijn werk vertrokken bij -8 en mijn thermometer geeft hier -6,0 aan ,sensor hangt wel redelijk beschut.Mijn kas is tot nu toe goed vorstvrij gebleven dank zij mijn elektrische kachel die de zaak op 2.5C houd.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips