pelckmans

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: pelckmans

Berichtdoor p e t e r op 20 feb 2011 23:10

De planten zijn bijna professioneel gekeurd voor de aankoop.

Wortels, type potgrond, aanwezigheid van nieuwe knopvorming, detectie naar ziekten en beestjes... ;)
Ik twijfelde nog om de vruchten te proeven maar de mensen keken nu reeds raar naar me toen ik de speren van de Bismarckia nobilis 'Silver' aan het uittrekken was.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 20 feb 2011 23:37

p e t e r schreef:Ik ben vandaag nog een 3 citrussen gaan halen bij Pelckmans. Deze stonden 19,95 in promotie. Verder had ik 1 fatsia japonica van 6€65 bij en enkele cordylines van 1,5€.

Bij het nakijken van mijn ticket bleek dat er 3 Fatsia's gerekend waren en 1 citrus (aan 21€). Toen ik de kassierster hier op wees kon ze er niet aan uit en zij dat het wel juist was en dat het in promo was. Ik heb maar niet verder aangedrongen om deze missing recht te zetten. :roll: Totaal was het 30€ in mijn voordeel. Toch handig als ze hun planten niet kennen hé.

Verder zag ik 5 Bismarckia nobilis 'Silver' staan aan 105€ die alle 5 speerrot hadden, zelfs enkele bladeren kwamen er mee uit. Die heb ik dus maar laten staan. :?

Hey Peter, ik ben vandaag ook geweest. :) In Turnhout. :)

Dus daarom lagen al die speren en bladeren van de Bismarckia's op de rand van de pot. :D

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 20 feb 2011 23:45

@Kevin,

Ik was nieuwsgierig hoe deze de winter door waren gekomen. Na 1 losse speer zoek je verder...
Ik heb de losse speren er speciaal bij gelegd, als je voor 100 € een dode plant mee krijgt dan kan je dat beter weten vind ik.

Had je nog iets gevonden? Hoe laat ben je in Turnhout geweest? Ik tussen 11u30 en 12u.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 21 feb 2011 19:05

Idd Peter, stel je voor dat iemand zo een plant koopt. :o

Ik tussen 14:30 en 16u.
Was er vorige week zaterdag ook geweest, iets vroeger. Ik heb toen een heleboel taxusplanten meegenomen. De haagplanten waren in promotie he. :)

Qua exoten heb ik er niet veel meer gekocht de laatste tijd.
Een paar kleine Cordyline australis en een Accacia dealbata.

Ik weet niet of het jullie ook al opgevallen was maar ik vind dat ze toch maar duurder en duurder worden daar. :p

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 21 feb 2011 21:48

Bij mij viel het deze keer heel goed mee :lol: .
Groetjes,
P e t e r
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor dest_planten op 24 feb 2011 21:47

p e t e r schreef:Ik ben vandaag nog een 3 citrussen gaan halen bij Pelckmans. Deze stonden 19,95 in promotie. Verder had ik 1 fatsia japonica van 6€65 bij en enkele cordylines van 1,5€.

Bij het nakijken van mijn ticket bleek dat er 3 Fatsia's gerekend waren en 1 citrus (aan 21€). Toen ik de kassierster hier op wees kon ze er niet aan uit en zij dat het wel juist was en dat het in promo was. Ik heb maar niet verder aangedrongen om deze missing recht te zetten. :roll: Totaal was het 30€ in mijn voordeel. Toch handig als ze hun planten niet kennen hé.

Verder zag ik 5 Bismarckia nobilis 'Silver' staan aan 105€ die alle 5 speerrot hadden, zelfs enkele bladeren kwamen er mee uit. Die heb ik dus maar laten staan. :?

Hoi,

Welke citrussen verkopen ze daar ?

Groeten,

Stefan
dest_planten

50 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 24 feb 2011 22:41

Hoi Stefan,

Dit is hard actie gebonden. Ik heb er reeds veel verschillende gekocht.

Momenteel stonden er de:

Kumquat: Fortunella margarita en de Japonica
Kumandarin: Citrus reticulata Blanco x Fortunella sp. (Kucle)
Citrus limon
Citrus mitis (kamerappelsien)

http://www.pelckmans-lommel.net/pages/promoties/02.pdf
Groetjes,
P e t e r
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor chrisvm op 18 maart 2011 16:04

Hey palmvrienden..vandaag ook nog eens tot daar gereden ..Canna knollen 3st aan 3.50€ alsook knollen van de aronskelk in 3 verschillende kleuren..niet dat ik ze gekocht heb maar mss dat er hier mensen zijn die interesse ervoor hebben
Ik zelf heb wat bodembedekkers(ophiopogon planiscapus"niger") aangekocht en pampasgras(rosea) en wat passiflora's en hosta's
grtz Chris
chrisvm

19 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips