benzine

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: benzine

Berichtdoor orinoco op 25 feb 2011 13:58

turtleboy schreef:De auto blijft de ideale melkkoe om de staatskas te vullen en dan heb ik het nog niet over de boetes die enorm zijn gestegen,allemaal voor de verkeersveiligheid laat me niet lachen.

Niet alleen de auto hoor, tegenwoordig wordt alles aangewend om maar zo veel mogelijk geld uit je zak te kloppen,(economische crisis of niet). Bezuinigingen in de zorg , sociale voorzieningen, noem maar op. En alle tekorten worden zo veel mogelijk verhaald op de burger (ongeacht sociale status). Wat dat betreft is er sinds de oudheid (lees: sinds de uitvinding van geld) NIETS veranderd. We blijven "lijfeigenen" van een select groepje "medemensen".
Maar dat schilletje wat "welvaart" heet,wordt onder onze ogen gaandeweg steeds dunner ! :evil:
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 25 feb 2011 16:56

Wij zijn het tenslotte die de crisis gaan terug betalen en de veroorzakers lopen weg met een dikke bonus. :evil:
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor amourath op 25 feb 2011 22:43

turtleboy schreef:De auto blijft de ideale melkkoe om de staatskas te vullen en dan heb ik het nog niet over de boetes die enorm zijn gestegen,allemaal voor de verkeersveiligheid :lol: laat me niet lachen.

Die boetes mogen van mij zelfs tien keer zo hoog worden. Wie zich aan de regels houdt heeft daar geen last van. Al wie denkt boven de wet te staan, moet maar betalen: eigen schuld, dikke bult.
Over dit soort 'kosten' moet je niet klagen, die kan je perfect vermijden.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 25 feb 2011 23:01

En we hebben het slecht hè ! We krappere van de honger en dorst, en ja vroeger kon je zelfs nog een plantje kopen en koesteren God mensen wat was het vroeger toch mooi!!!!!!!
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 25 feb 2011 23:18

EDUARD schreef:En we hebben het slecht hè ! We krappere van de honger en dorst, en ja vroeger kon je zelfs nog een plantje kopen en koesteren God mensen wat was het vroeger toch mooi!!!!!!!

Daar gaat het niet om ,er zijn genoeg mensen die het niet zo goed hebben dan wij en nu al door de hoge prijzen van energie enz in de problemen zitten.
We worden van alle kanten belazerd en daar kan ik niet tegen. :evil:
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 25 feb 2011 23:30

Wat een onzin, mensen die dit niet kunnen opbrengen leven op een te hoge stand, willen altijd alles hebben en klagen het hards, wie in west Europa gezond is en goede instelling heeft vind altijd wel een manier om aan voldoende inkomsten te komen, en zeg nou zelf niets boven een goede gezondheid! Dan ben je al rijk.
En wat die boetes betreft, dat kan niet hoog genoeg zijn, want die gene die ze krijgt heeft kennelijk lak aan de wet, en weet dan ook dat hij/ zij andere mensen in gevaar brengt! Ik vind het prima zo!
Al ben ik voor een Europees belasting systeem voor wegenbelasting en overal de zelfde brandstofprijzen.
Gr. Eduard.
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 25 feb 2011 23:42

Maar of wij nu zo gelukkig zijn ... Het valt mij altijd weer op als ik naar documentaires over b.v. de tropen kijk hoe goedlachs en vrolijk de mensen vaak zijn (de schrijnende gevallen uit Afrika uiteraard buiten beschouwing gelaten). En dan heb je het vaak over mensen die nauwelijks in hun dagelijks levensonderhoud kunnen voorzien. Moet je hier eens een uurtje door de stad gaan lopen. De ene na de andere chagrijnige kop,alleen maar goed om "12 uur op te slaan met een houten hamer". :lol:
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 25 feb 2011 23:56

Ja maar dat is het nu net, we weten niet meer hoe goed wij het hebben, dat besef is weg, Wij zijn ooit in Mozambique geweest, nou die mensen hadden in ONZE ogen niets, maar straalde van blijdschap en waren te vrede met het geen wat zij hadden , wij leven in een materialistische wereld waar wij allen deel van uitmaken in west Europa en graag nog meer willen, en daar zit het knelpunt!

En in de stad kom ik al lang niet meer, krijg al slechte zin als ik die lelijke kop van mij buurvrouw zie! Dus daarom een weelderige planten wereld om mij heen verzameld, met wat exotische dieren dat geeft een goed gevoel. :mrgreen:
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 26 feb 2011 00:24

EDUARD schreef:En in de stad kom ik al lang niet meer, krijg al slechte zin als ik die lelijke kop van mij buurvrouw zie! Dus daarom een weelderige planten wereld om mij heen verzameld, met wat exotische dieren dat geeft een goed gevoel.

:lol: Ja,nu we toch al in een zo vergevorderd stadium van individualisering beland zijn kunnen we dat maar het beste op "onze" manier invullen... :thumb_up:
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 26 feb 2011 11:29

EDUARD schreef:Wat een onzin, mensen die dit niet kunnen opbrengen leven op een te hoge stand, willen altijd alles hebben en klagen het hards, wie in west Europa gezond is en goede instelling heeft vind altijd wel een manier om aan voldoende inkomsten te komen, en zeg nou zelf niets boven een goede gezondheid! Dan ben je al rijk.
En wat die boetes betreft, dat kan niet hoog genoeg zijn, want die gene die ze krijgt heeft kennelijk lak aan de wet, en weet dan ook dat hij/ zij andere mensen in gevaar brengt! Ik vind het prima zo!
Al ben ik voor een Europees belasting systeem voor wegenbelasting en overal de zelfde brandstofprijzen.
Gr. Eduard.

Je moet een beetje oppassen met dit als onzin af te doen en iedereen over een kam te scheren,denk ook maar eens aan al die mensen die van een klein pensioentje moeten leven en moeite hebben rond te komen iedere maand .Ik ken persoonlijk mensen die helemaal niet boven hun stand leven en het moeilijk hebben.Trouwens ik ben blij dat ik nog iet wat goed koop in Belgie kan tanken zeker als je meer dan 250km per week moet rijden omdat er geen alternatief is.
Dat we het slecht hebben hoor je mij niet zeggen maar het zo houden dat wordt in de toekomst wel steeds moeilijker.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips