orinoco schreef:Zie net in een nieuwsonderbreking op de BBC dat Japan is getroffen door een aardbeving met kracht 9 op de Schaal van Richter ! Nu zijn ze daar wel wat gewend,maar dit is de zwaarste OOIT !
8.9 op de schaal van Richter en de zwaarste in 140 jaar - dat is op zich al zwaar genoeg

Natuurrampen zijn van alle tijden, alleen zitten we er nu met onze neus bovenop door de snelle verspreiding van de media. vroeger waren er evenveel alleen wisten we het niet.
Al een geluk dat ze in Japan een aarbeving gewend zijn, laat dit hier bij ons gebeuren en er staat geen enkel gebouw nog recht...! De 'ring of fire' zal in de toekomst nog toeslaan, dat is nu eenmaal de platentectoniek, niets aan te doen.
Dat de elementen steeds zwaarder uithalen en extremer worden hebben we enkel aan onzelf te danken: er is een gigantische overbevolking en toch blijft men kweken als konijnen. We zijn gewoon met teveel, en we willen ook teveel: alle bronnen worden uitgeput, alle leven op zee weggevist (of vergiftigd), enz. Ik geloof niet in 2012 - dat is voor doemdenkers - maar de toekomst ziet er somber uit, dat staat vast.
Hoe vreselijk het ook is voor de mensen die daar nu hun hele leven verliezen... bij mij roept het vooral respect voor de natuurkrachten op: je beseft ineens weer goed hoe nietig je als onnozel mensje bent. De mensheid denkt alles te kunnen beheerden en dan zet moeder natuur ons weer even stevig met de voetjes op de grond.
Trouwens: voor 19 maart wordt ook een hoop onheil voorspeld. Op die dag komt de maan het dichtst bij de aarde sedert 1993 en wordt de aantrekkingskracht dus groter. De één gelooft in apocalyptische toestanden, ik geloof in hogere eb en lagere vloed, en in 'toeval'