Aardbeving Japan !

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Aardbeving Japan !

Berichtdoor amourath op 11 maart 2011 14:31

Ik maak me vooral zorgen over de 2 kerncentrales die in de problemen zitten nu: er is brand in het turbinegebouw van de centrale van Onagawa. Het koelsysteem van de kernreactor is kapot, wat zeer ernstige gevolgen zou kunnen hebben. Er zou dus een 'thermal runaway' kunnen voorkomen en dan zijn de gevolgen niet in te schatten, en krijgen we mogelijks een 2e Tjernobyl :?
In Sendai is een andere kerncentrale beschadigd door de aardbeving. Er zouden problemen zijn met de elekriciteit. Wat de gevolgen kunnen zijn, is onduidelijk.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 11 maart 2011 14:32

amourath schreef:8.9 op de schaal van Richter en de zwaarste in 140 jaar - dat is op zich al zwaar genoeg

Dat van die 140 jaar is inmiddels al veranderd naar de zwaarste ooit. ;)
En natuurrampen zijn er natuurlijk al vanaf het ontstaan van de aarde,zelfs ontelbare malen heftiger.
Maar het blijft heel triest dat de mens een steeds belangrijkere factor wordt in dit geheel.
Ik vrees dat de mens uiteindelijk ondanks zijn intellegentie, kennis en technologie een van de minst succesrijke diersoorten uit de evolutie zal blijken te zijn. Alleen wel spijtig dat wij zoveel andere soorten meesleuren in onze val...
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor amourath op 11 maart 2011 14:42

orinoco schreef:
Maar het blijft heel triest dat de mens een steeds belangrijkere factor wordt in dit geheel.
Ik vrees dat de mens uiteindelijk ondanks zijn intellegentie, kennis en technologie een van de minst succesrijke diersoorten uit de evolutie zal blijken te zijn. Alleen wel spijtig dat wij zoveel andere soorten meesleuren in onze val...

Niet in dit geheel hoor, landen op die breuklijn hebben altijd al aardbevingen gehad, dat is gewoon het verschuiven van de aardkorst. In vele andere gevallen heb je helaas wél gelijk, onze hebzucht zal ons einde betekenen. :(
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 11 maart 2011 14:55

Dat is inderdaad zo. De breuklijnen zijn nu eenmaal geologisch "onrustige" gebieden. Toch komen er al "kleine" aardbevingen voor in gebieden waar gas en olie worden gewonnen. Deze zijn niet natuurlijk te noemen. Staan echter verder niet in enig vergelijk...En ja, de mens is nu eenmaal het meest destructieve levende wezen,zelfs jegens eigen soortgenoten. :?
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 11 maart 2011 14:58

Ik heb er in ieder geval geen moeite mee als we het loodje leggen moeten we maar wat fatsoenlijker met onze aarde omgaan en dan heb ik het niet alleen over andere maar ook over mezelf.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 11 maart 2011 14:59

Hoi , daar sluit ik mij helemaal bij aan!
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 11 maart 2011 15:02

:lol: Dan zijn we al met zijn drieen. Nog maar enkele miljarden te gaan... :?
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor amourath op 11 maart 2011 15:44

orinoco schreef::lol: Dan zijn we al met zijn drieen. Nog maar enkele miljarden te gaan... :?

Alsof die andere 6 miljard wat te kiezen gaan hebben... :lol:

Ondertussen zou een derde kerncentrale problemen hebben, en is de tsunami in race-tempo onderweg naar Hawaii... de waarschuwingen voor Rusland en Australië zijn ondertussen wel weer ingetrokken maar de beelden uit Japan zijn echt verschrikkelijk, je ziet boten en vrachtwagens wegdrijven alsof het speelgoed is, en vuurhaarden verplaatsen zich gewoon mee door het puin in de modder. We kunnen ons totaal niet inbeelden hoe dat is, om daar op een half uur tijd alles waar je je hele leven voor hebt gewerkt, te zijn verdwijnen in die alles opslokkende massa :(
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 11 maart 2011 15:58

(Nog) niet te HOEVEN kiezen is een privilege weggelegd voor een klein gedeelte van de mensheid.
Vaak zijn dat in onze ogen "primitieve" volkeren die niet of nauwelijks te maken hebben met onze leefwijze of dit zelfs afwijzen (b.v. de "Cargocult" in delen van de Pacific).
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor amourath op 11 maart 2011 16:09

Ondertussen zijn er 3 uur na de zwaarste schok in Japan, ook al aardbevingen in Hawaii, zwaarder dan anders, eentje haalde een 5 op de schaal van Richter :shock:

Vlakbij Sendai (waar de vloedgolf 10m hoog was) zijn 200 tot 300 lichamen aangespoeld... en dat zal slechts het begin zijn van een groot getal aan slachtoffers. Vreselijk... :(
amourath

112 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips